Fülesbagoly

Luxusautókat fotóz Ábel, a szlalomversenyző metaldobos

2023. október 07. - Bagolyhír

Az egész onnan indult, hogy Mézes Ábel, a Mennydörgés dobosa megkapta a legjobb zenésznek járó díjat a martonvásári Fülesbagoly Tehetségkutatón. Aztán kiderült: amellett, hogy a keresztény metal zenekarban elképesztő tudással pöföli a bőröket, a másik hobbija az autóversenyzés. Miközben egy corvinusos gazdasági diplomával a zsebében abból él, hogy luxusautókat fotóz. Az ilyen fazonokra szokás mondani, hogy színes egyéniség. Jóhogy meginterjúvoltuk.

fu_lesbagoly_tehetse_gkutato_martonva_sa_r_230917-194.jpg

Hogyan indult nálad a dobolás és hogyan jutottál el a Mennydörgésig?
- 5 éves korom óta dobolok, akkor kezdtem zeneiskolában, amit egészen általános végéig folytattam. Utána magántanárhoz jártam gimnázium végéig. Mindeközben megalakult az első igazi zenekarom, a Rage In Peace, aminek az alapító tagjaival (Erdélyi Sándor énekes és Hantó Domonkos szólógitáros) azóta is együtt vagyunk, de már csak projekt zenekarként - szimpla baráti örömből. 2 éven át turnéztunk a Paddy And The Rats előtt Magyarországon, megfordultunk különböző fesztiválokon és olyan nevesebb együtteseknek voltunk előzenekarai, mint a Cloud9, a Halott Pénz és a Wellhello. Sajnos miután a csapat egy kis időre feloszlott, már sosem állt össze aktívan, mint azelőtt, így hát zenekar nélkül maradtam. Ekkor jött a Mennydörgés. Nemes Dávid, a zenekar énekese és dalszerzője keresett meg engem egy baráti ajánlás útján. Elküldte nekem a csapat vízióját és az akkor még készülőfélben lévő dalokat. Megtudtam, hogy közel egy év alatt állt össze a csapat (ének, gitár, basszus), de a hozzájuk illő dobost még mindig keresték. Miután meghallgattam és elolvastam, amiket Dávid küldött, nagyon szimpatikusak lettek. Tetszett a zene is és a vízióban megfogalmazott gondolatok is, ezért összehoztunk egy beszélgetős estét a zenekarral, ahol picit jobban megismertem őket és ezután el is fogadtam a meghívást.

mennydo_rge_s2.jpg

A Mennydörgés tudomásom szerint az egyetlen keresztény metal zenekar Magyarországon. Mi a történetetek? Hogyan jött a hit a zenébe? 
- Én is így tudom, hogy ilyen tekintetben egyedülálló a Mennydörgés itthon. A keresztény közeg nem éppen a metal zenéről híres, és ez fordítva is igaz, éppen ezért fontos számunkra, hogy pozitív tartalommal töltsük meg a hazai rock és metal szférát. Bízunk benne, hogy minket látva mások is kedvet kapnak majd és követik a példánkat. Az a helyzet, hogy nálunk nem a hit jött a zenébe, hanem a zene a hitbe. A csapat összes tagja, habár különböző (baptista és pünkösdi), de keresztény háttérből jön. Fontos megérteni, hogy mi nem egy vallásos zenekar vagyunk, akikre egyszerűen ráragadtak a szüleiktől hozott rítusok és doktrinák, hanem egy élő hitű, valóban megtért emberekből álló csapat. Mindegyikünk személyes bizonysággal rendelkezik, hogy mikor és hogyan fordította át Isten az ő életét, nem csak "megszokásból" vagyunk keresztények. Ennek mintájára a dalszövegekben megfogalmazott üzenet sem fogja senkire rátukmálni Jézust - amitől sokan félnek, ha meghallják, hogy egy keresztény bandáról van szó. Sokkal inkább lehetőséget ad a hallgatónak a gondolkodásra és talán egy kis megnyugvást hoz a hétköznapok zsongásába.

Hol tart most a zenekar? Mire készültök? 
- Egy év után elmondhatjuk, hogy színpadkész produkcióval rendelkezünk, sikerült kigyakorolni és összerakni a dalokat olyan minőségben, hogy az bárhol vállalható legyen. Készülünk az előttünk álló lemezbemutatóra - ami egyben a zenekar első születésnapi bulija is lesz november 10-én a Dürer Kertben -, valamint a további fellépési lehetőségekre, amelyből szerencsére egyre több sorakozik. Szeretnénk mindeközben elkészíteni egy videoklipet a Nézz Rám című dalunkhoz, és ha minden jól megy, jövő év elején megkezdődnek a dalszerzési munkálatok a következő albumhoz.

A martonvásári Fülesbagoly Tehetségkutató döntőjében a legjobb zenésznek választott meg a zsűri. Mennyi munkád, gyakorlás van benne?
- Őszintén szólva nagyon meglepődtem, és voltam egyszerre hálás a zsűrinek a döntéséért. Szerintem mindnyájan úgy álltunk ott a színpadon, hogy szeretnénk a legjobb formánkat hozni, éppen ezért én azt gondolom, hogy a kiemelkedő teljesítmény az egész csapat érdeme. Közösen készültünk és dolgoztunk a dalokon egy teljes éven át. Sok-sok gyakorlás van benne természetesen az én részemről is. Általában az a mérce számomra, ha "üresen", egy szál metronómra is el tudom játszani a dalokat, akkor valószínűleg tényleg tudom őket.

fu_lesbagoly_tehetse_gkutato_martonva_sa_r_230917-369.jpg

A Corvinuson szereztél gazdasági diplomát, de egy hajtűkanyarral a fotózásnál kötöttél ki. Miket fotózol?
- Tulajdonképpen nem is volt akkora hajtűkanyar, mint elsőre hangzik. Mindig is érdekelt a fotózás, szintén gyerekkorom óta űzöm. Gimi végén majdnem a MOME-ra mentem továbbtanulni, de végül elbizonytalanodtam a hazai fotós karrier lehetőségeiben és tekintettel arra, hogy jó tanuló voltam, a Corvinusra mentem tovább. Érdekelt a gazdaságtan, a pénzügy, a marketing, úgyhogy nem volt tőlem idegen a téma. Az egyetemmel párhuzamosan  elkezdtem egy 2 éves fotós OKJ-s képzést is, mivel addigra már voltak kisebb fotós munkáim, és szerettem volna számlaképes egyéni vállalkozó lenni. Mire megszereztem a diplomámat a gyakornoki munkám mellett komoly keresetem volt a fotózásból, viszont jött a Covid, ami nekem teljesen bedöntötte a business-t. Így hát maradt a gazdasági vonal, megfordultam multiknál, dolgoztam magyar kisvállalkozásban, sőt még egy startup indításban is részt vettem. Ennek ellenére mindig is azt éreztem, hogy a fotózás az én terepem, abban vagyok a legjobb - ráadásul a fotós lét egy relatív szabad, kötetlen munkaforma, ami összeegyeztethető a zenéléssel is. Úgyhogy idén elhatároztam magam, hogy megkockáztatom a dolgot és belevágok újra. Felmondtam az akkori munkahelyemen és felvettem a kapcsolatot a korábbi ügyfeleimmel. Ennek következtében most freelancer fotós vagyok, termék fotózással foglalkozom. A szívemhez legközelebb álló ügyfelem a Porsche Centrum Budapest, akihez tartozik a Bentley és a Lamborghini is. Ilyen gyönyörű autókat fotózni, ráadásul pénzért, felér minden gyerekkori álmommal. Ezenkívül főleg bútor cégeknek, pékségeknek és ha minden jól megy egy hazai luxus szállásadónak fogok dolgozni a jövőben.

abelauto.jpg

A zenélés mellett van egy másik hobbid is: egy Mazda MX5-össel versenyzel. Mit érdemes tudni ezekről a futamokról? Egyáltalán honnan jött a versenyzés?
- Gyerekkoromban rengeteget go-kartoztam, jártam táborokba, versenyekre. Mióta az eszemet tudom rajongok a motorsportért és nem csak nézni, de űzni is szeretem - ha az időm és a pénztárcám engedi. A Mazda MX5-ös egy rendkívül szerethető és egyben megfizethető sportautó. Tökéletes a súlyeloszlása, könnyű, hátul hajt és ami talán a legfontosabb, hogy nagyon megbízható. Persze ez itt most nem egy Mazda reklám akar lenni - sajnos nem szponzorálnak engem :D Az egyik legfontosabb eleme a hazai versenyszférának a Magyar Szlalom Bajnokság, ami 25 éve ad otthont számos versenynek - ez egy többfordulós versenysorozat. Szerencsére jól állunk itthon versenypályákból és elég sok amatőr / barátságos szlalom és autocross kupa van, amire lehet jelentkezni bárkinek. Mindegyiknek megvan a maga csoport besorolási és általános szabályrendszere, de nem bonyolult őket megtanulni, ha valaki érdeklődik utána. Még ha magát a versenyzést nem is, de egy-egy nyílt napot vagy vezetéstechnikai tréninget mindenképp érdemes kipróbálni, mert óriási élmény és rengeteget lehet közben fejlődni mind ismeretben, mind technikában - ami közúton is hasznos tud lenni.

Válogatás Ábel fotóiból:

Nyitókép: Uhlár Brigi / Fülesbagoly Tehetségkutató

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr4318229393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása