Fülesbagoly

Bringákat épít és kerámiatárgyakat alkot Bora, a möbius énekesnője

2024. március 23. - Bagolyhír

Ha a nap 25 órából állna, akkor viszonylag egyszerű lenne a válasz arra a kérdésre, hogy Bocskai Bora mit csinálna a plusz 60 percben. Természetesen alkotna. Az extravagáns lány ugyanis az élet számos területén valamit kreál. Először is kerámiákat készít, aztán bringákat rak össze, illetve szerel, és nem mellékesen egy igen pöpec progrock bandában, a möbius-ban énekel. Borát pesti alkotóműhelyében látogattuk meg, és jól kivallattuk a különböző tevékenységeiről.

432868740_7751890374845661_7944908477210118429_n.jpg

- Mindenről egy békás bögre tehet – kezdett bele a múltmesélésbe Bora a Zsenge Műhelyben, ahol Mohácsi Esztivel, Victor Julival és Anna S. Fisherrel alkot együtt közösségépítés és egymás inspirálása céljából. - A kedvenc tárgyam volt gyerekkoromban, de leejtettem és összetört. Bár a bögrével nem kezdtem semmit, de ott fogalmazódott meg bennem, hogy ilyen esetekben majd jó lenne újat csinálni. A gimiben dekoratőrnek tanultam, majd az OKJ-s képzést követően kerámia és porcelántárgy készítő lettem. Az egyetemen jelenleg a harmadik szemeszternél tartok.

A tanulmányokhoz kötődik Bora egyik kedvenc tárgya is, ami a szakvizsga munkája volt. Jean Giraud, művésznevén Moebius egyik illusztrációján szerepel egy épület, aminek csak az alsó része van meg, Bora viszont elképzelte, milyen lehet a komplett építmény, és megcsinálta azt agyagból. A műhely egyik ékessége egy légy formájú kemenceangyal – aki jó szerencsét hoz, és a sikeres égetésekért felel-, és most is épp egy állatot formál meg Bora: a barátjának készíti Vili, a veréb élethű mását annyi különbséggel, hogy a madár hamu- és cigarettatartó is egyben.

fu_lesbagoly_tehetse_gkutato_budapest_230611-267.jpg

Bora időközben a műtárgyvédelemmel is megismerkedett a Ludwig Múzeumban, ahol tavaly a fő restaurátor gyakornokaként dolgozott.

- A gyűjteményekbe bekerülő tárgyakról a restaurátor dokumentációkat szokott írni – avatott be Bora. - Végignézi, hogy milyen állapotban vannak, milyen hibákat lehet felfedezni rajtuk. Ebben az időszakban a dokumentálást én is végeztem, nagyon izgalmas munka volt.

Bora időnként restaurál is saját tárgyakat, például a zenekarának, a möbiusnak a próbatermében összetört egy békapersely a basszus rezgésétől, és azt újjá varázsolta. A béka továbbra sincs biztonságban, mivel az együttes rendszeresen próbál.

- Írjuk a második lemez dalait, szeptemberre tervezzük kihozni, addig három single-t is megjelentetünk – árulta el Bora. - Készülünk közben az április 19-i koncertünkre, ami a Turbinában lesz az Eszkimó társaságában.

Bár Bora belenőtt a zenébe, lévén hogy az édesanyja a Rajkó Zenekarban volt prímás, az édesapja pedig blues zenész, és a gimiben énekversenyeken is részt vett, a möbius-ba mégsem sikerült könnyen bekerülnie.

- A gimnázium után eldöntöttem, hogy keresek magamnak egy zenekart – mondta el Bora. - Meghallgatásokra jártam, de amikor a möbius-szal lett volna a közös jammelés, az allergiám miatt nem volt hangom. Mondtam a srácoknak, hogy lemehetek a próbaterembe, de abból max. csak beszélgetés lehet. Mondták, hogy nem baj, dumáljunk egyet. Így történt, aztán később betanultam pár dalt, és a bandában ragadtam.

Bora a próbaterembe és a műhelybe is bringával jár, ami nála az átlagosnál egy komolyabb hobbi.

- Szeretek bicikliket összerakni, szerelni, bütykölni – mesélt a harmadik elfoglaltságáról az énekesnő. - Három biciklim van, azokat is én építettem. Járok futárversenyekre, de csak hesszelni, a versengés nem az én műfajom.

Képgaléria Boráról:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr9218362211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása