Fülesbagoly

Nagyon szeretem a nem megszokott dolgokat

Interjú Lugosi Danival

2024. február 05. - Bagolyhír

Négy produkció, az Aurevoir, a Random Trip, a Shell Beach és iamyank hangmérnöke, mellette írja második szólólemezért, és készül zenekara, a Polytrip szintén második albumára. Lugosi Danit aktuális munkáiról kérdeztük.

hrp_8982.jpg

Sok példát tudnék arra mondani, hogy egy-egy alkotó zenész egy szólólemezével "kiélte" magát az anyazenekara mellett, te viszont készíted a második szólólemezed. Mi motiválja a következő albumot, és milyen lesz?
- Igazából az előző albumon lett 8 szám, melyek egymástól teljesen függetlenűl, és egyben is egy kerek egész utazás az én fejem körül, ha úgy nézzük. A következő albumban szeretném ezt a kört tágítani, és még merészebb vizekre evezni mind hangszerelésben, mind műfajilag. Szeretném az előző 8 szám amplitúdóit egy kicsit viccesebb és még őrültebb írányba eltolni, természetesen bármilen megkötés nélkül. Elkezdtem már demózgatni is, de örülnék neki, ha idén meg is valósulhatna az egész :)

Hangmérnökként dolgozol az Aurevoir, a Random Trip, a Shell Beach és iamyank produkcióknál. Szerinted előnyük származik a hangosított zenekaroknak abból, hogy egy aktív zenész áll a pult mögött?
- Szerintem sokkal könyebb zenész-mérnökként  "zenekari félzenész" csapattagnak lenni, és aktív részvevőnek lenni egy produkciónál az effektezések, a dramaturgia és a dinamikai változások terén. Mivel én dalszövegíró, zeneszerző és hangszeres is vagyok, amellett, hogy keverek koncerteket, talán kicsit érzékenyebben kezelem a zenekarokat, a stílusokat és együtt élek a produkciókkal emiatt, mint egy titkos tettestárs :) Mellesleg mivel én is sok stílust képvielek zenészként, így nem nagyon okoz gondot 4 teljesen más produkcióval együtt lélegezni, de nekem ez az életem ,hogy folyjanak a frekvenciák rajtam is keresztül, még ha nincs is épp hangszer a kezemben :)

Egészen más zenét visz a színpadra a Random Trip és iamyank. Mennyiben kihívás ennyire különböző zenéket keverni?
- Nem kihívás egyik sem, mert nagyon szeretem ezeket a nem megszokott és nem mainstream dolgokat, igazából nekem ezkben van íz, meg mondanivaló. Az, hogy a zenei stílus, ami ezeket megfogalmazza számomra teljesen mindegy, mert mindenből van jó és rossz is. Mainstreamet keverni a jelen korban nem akkora szám meg kihívás, mert nincs mit rajta keverni számomra, mivel nem a zenéről, hanem a show-ról szól már minden, és nincs is mondani valója hozzám, csak pont annyi, mint az összes többinek. :) Ami pedig nem mainstream, az meg azért nem kihívás, mert szeretem csinálni :) Nem hiszek a fekete és fehér dolgokban, de van ami jó, meg van ami nem.

Mi volt az eddigi legnagyobb megoldandó feladatod hangmérnökként?
- Túlélni az elmúlt 18 évet  :D Technikailag pedig talán a mostani Aurevoir Szimfonik a Müpában, de igazából engem izgat ,ha valamit meg kell oldani.

img_0828.jpg

Hol tartanak a Polytrip dolgai?
- A Polytrip tavaly elég kemény évet zárt, kezde a fesztiváloktól a dobosváltáson meg hát az 5. szülinapunkon át rengeteg dolgot le kellett ülnünk megvitatni. Elkezdtük írni a 2. lemezt, amit már magyar nyelven szeretnénk a közönségnek prezentálni, és a cél ugyanaz marad. Progresszív dolgokat akarunk csinálni, talán annyiban fog változni a dolog ,hogy az első lemezen " na most megmutatjuk !" hozzállásból eggyel visszább veszünk ( bár természetesen az 1000-1 az 999 tehát csak éppen :D ) Egy picit befogadhatóbb dolgokat szeretnénk csinálni úgy, hogy közben a szélsőséges váltások és a megkérdőjelezhetetlen őrült ősenergiák ne sérüljenek! Reményeink szeritn erre idén sor fog kerülni, megcsináljuk az anyagot, és utána turnézni szereténk vele mindenhol, ahol csak lehet! 

Február 16-án a Turbinában koncertezik a Polytrip. Mi várható a bulin?
- Egy laza órás settel készülünk a szokásos tempóban, egy új számot biztos, hogy játszunk már a közelgő anyagról, de minden meglepetést nem szeretnék megsúgni. Akit érdekel, azt szívesen várjuk a Görbe Bögre társaságában!
Biztos, hogy hangos lesz! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr8718319301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása