Csordás Gábor jazz-zongorista Swansong triója április 15. és 27. között Kínában és Japánban összesen kilenc koncerten lép fel. Többek között a nagy presztízzsel bíró pekingi és shanghai Blue Note klubokban is. Míg Japánban már 2019-ben négy városban turnézott a zenekar, Kínába most érkeznek első alkalommal. A zenekar saját szerzeményeket játszik, melyek a modern európai jazz műfajába sorolhatóak.
A trió 2010-ben alakult Berlinben, az eredeti felállásban a tokyoi Noriaki Hosoya basszusgitározott és Andrea Zuliani dobolt, őt váltotta a Washington D.C.-ből származó Marty Risemberg. Két stúdió, és egy koncert lemezük jelent meg a Hunnia Records gondozásában, a bemutatkozó, "Swansong" című albumuk DSD kiadását az év albumának jelölték a NativeDSD.com-on. 2023-ban felléptek a Budapest Jazz Fesztiválon. "Kiválóan megkomponált dalok, melyek dallamos ötletekre épülnek" - így ír az olasz Il popolo del Blues jazzmagazin a Swansong első lemezéről. Noriaki és Gábor egyenlő arányban szerzik a trió zenéjét, amely erőteljesen kötődik az európai zenei hagyományokhoz, de közben hordozza a három kontinensről származó három tag zenei kultúrájának különbözőségeit is.
- A mostani turnénak két része van, Kína és Japán - tudta meg a Fülesbagoly blog Csordás Gábortól. - Kínában eléggé sűrű lesz a program, mivel megérkezés után már másnap játszunk, és utána is 7 nap alatt hat koncert lesz, plusz elég sok utazás: a városok sorrendben Guangzhou, Shenzen, Peking, Xi'an, Hangzhou és Shanghai - itt szakmailag leginkább a Peking és Shanghai az érdekes, mert ott a Blue Note klubban játszunk, ahova gyakorlatilag csak az elsővonalbeli amerikaiakat szokták hívni, kvázi a legnagyobb "sztárokat". Utána átrepülünk Japánba, és ott lesz négy nap szünet Tokyoban, majd egy koncert Tokyoban, egy Shizuokában és egy pedig Taketoyoban ahol öcsém lakik. Ezeken a helyeken már játszottunk öt éve, szóval nem lesz feltétlen annyira izgalmas, de ez nem is baj, mert önmagában a kínai résznek a szimpla navigációja és túlélése sem tűnik egyszerűnek, rengeteg utazás van benne, és ugye egy mukkot nem értünk a nyelvből.
A turné szervezésében többen is segítettek.
- A kínai résznek van egy külön menedzsere, aki intézte a helyekkel való kommunikációt, illetve bizonyos kontaktok Massimiliano Rolff nevű nagybőgőstől vannak akivel tavaly együtt játszottam. A japán rész egyszerűbb ügy, mert a basszusgitáros japán, tehát neki van az országon belül ismerettsége, illetve öcsém is Japánban él, aki az utolsó koncertet szervezi - tette hozzá Gábor.