Fülesbagoly

A közérthetőség mellett figyelek a zenei finomságokra is

Miniinterjú Dér Dáviddal

2024. február 24. - Bagolyhír

Dér Dávidot elsősorban a progresszív metal Antares-ből ismerheti a közönség, ezért is lepődhettek meg sokan, hogy a billentyűs egy pop formációval tűnt fel A Dalban. Az ominózus együttesről, vagyis a B Tervről, illetve egyéb munkáiról kérdeztük.

20231201_203553690_ios.jpeg

Meglepődve láttam, hogy bekerültél egy új formációval A Dal idei 40-es döntőjébe. Aztán még jobban meglepődtem, amikor meghallgattam a nevezett hip-hop-os, popos, mainstreem dalt, mert az Antareshez képest nagyon más világ. Hogyan kerültél a B Terv nevű együttesbe?
- Igazából a Btervet Gábor Márkó barátommal hoztuk létre, kvázi közös gyermek. Márkót Szekér Geri barátom által ismerem, ő ajánlott be neki, mint zenei producer. Színházas munkákat csináltunk közösen, Márkó musical színész. Én mint dalszerző és producer kezdtem foglalkozni a projekttel, viszont az élő színpadra állásnál már billentyűzni, illetve gitározni is fogok. Hirtelen ötlettől vezérelve a leadás előtt 1 héttel kitaláltuk, mi lenne ha jelentkeznénk a dalba. Írtunk is 3 számot, végül a Menjek vagy Maradjakot választották ki. Sajnos nem jutottunk tovább, de nem csüggedünk, ha belerakjuk a melót, meg lesz a gyümölcse.

Mi a terv a B Tervvel?
- Mindig is szerettem volna populáris zenéket készíteni és megnézni, meddig lehet velük eljutni. Célom, hogy a közérthetőség mellett figyeljek a zenei finomságokra is. Szerintem a popzenében az az igazán nehéz, hogy hogyan lehet az egyszerűséget izgalmassá tenni. Ezeket az ötleteimet végre kipróbálhatom a srácokkal.

Az Antares közösségi oldalain láttam, hogy alkotótáborba vonultatok. Mi készül?
- Az Antaressel nagyon jó volt elvonulni picit a világ elől. Nem titok, hogy a harmadik nagylemezünkön dolgozunk. Ha konkrétumokat nem is, annyit elárulhatok, hogy igazán izgalmas lesz.

Mindamellett produceri munkákat is végzel különböző felkérésekre. Miken dolgoztál, dolgozol mostanában?
- Jelenleg több zenekarnak is készítek felvételeket. Producerként is részt veszek a folyamatokban, illetve a keverési munkálatokat is én végzem el. Több reklámfilmen is dolgoztam sound designerként, illetve céges voiceovereket vágok. Jelenleg a legnagyobb projekt a RAMart színház BIZARRE! című előadása lesz, melynek én lettem a zenei vezetője, valamint Gábor Márkó barátom az író/dramaturgja. A teljes show zenei részét én vágom meg, alapokat gyártok, amire aztán énekelni fognak a szereplők. Lényegében a hang technikai összállásáért vagyok a felelős. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr7718337923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása