Fülesbagoly

A düh teljesen átalakult bennem szeretetté

Interjú Péterfy Kingával

2023. október 21. - Bagolyhír

Péterfy Kingánál kevés sokoldalúbb művészt hordoz magán a föld. A zenei érdeklődése a Metallicával és a Kiss-szel kezdődött, majd beszippantotta a goa party-k világa. Karrierjét jazz énekesnőként kezdte, jelenleg DJ-ként a house és a techno műfajokat pörgeti. És nem mellesleg K-Moringa nevű rockzenekarával valami elképesztő, hátborzongató muzsikálást követ el. Szabadidejében ékszereket tervez, melyeket a színpadon előszeretetel hord. Sokrétű munkásságáról, hatásairól, inspirációiról kérdeztük Kingát.

394293025_10223325184430204_8462708554391086846_n.jpg

Jazz és blues énekesnőként aposztrofálod magad, a K-Moringa nevű zenekaroddal mégis kemény rockot játszotok. Utóbbi egy röpke kirándulás?
- Mostanában már nem igazán aposztrofálom magam jazz és blues énekesnőként, mert egy ideje kissé eltávolodtam ettől a műfajtól. Persze a jazz mindig is a szívem csücske marad, mert imádom hallgatni és énekelni, de úgy érzem, hogy ez a műfaj is énem egy kis részét alkotja, ez is csak az egyik szín a palettáról. Azt szoktam mondani, hogy a jazz megtanított rendesen énekelni, ügyelni a time-ra, oda figyelni a másikra, együtt zenélni és flow-ban lenni a többiekkel, és persze improvizálni. A többi mondhatni mind ebből alakult és fejlődött ki. Gyerek koromban imádtam a Guns 'N Roses-t, az Aerosmith-t, a Kiss-t, a Metallicát és amikor 9 évesen, a poros úton találtam egy best of - Edda kazettát, végérvényesen Edda rajongó lettem. Ebből kiindulva a rock zene is óriási szerepet játszott a zenei ízlésem kialakulásában, de valahogy mégsem akartam rockot énekelni. Talán nem voltam még elég dühös hozzá?! Ezeket a dalokat a gitárommal írtam, ami eleve adott egy bizonyos hangzásvilágot. Ehhez társult az évek alatt felgyülemlett mindenféle érzés, történés, tapasztalás, a veszteségek, mint pl. az Erdélyből való átköltözésünk, az öcsém hírtelen halála, szerelmek és csalódások, utazások, szárnypróbálgatások külföldön és az ebből adódó sikerek és kudarcok. Majd jött végül a legnagyobb csapás, mikor azt hittem, hogy megtaláltam életem szerelmét és az utamon vagyok, minden sínen van és az a bődületes nagy pofon, amit az élet megint lekevert, hogy elveszítettem Őt és megint nem tehettem semmit ellene, eléggé padlóra küldött. Azt hiszem, hogy itt, ezen a ponton kezdtem nagyon dühössé válni és pont ebben az időszakban írtam a dalok 70 százalékát az albumról. Emlékszem, mikor megismertem Kocska Ádámot, aki azóta is a zenekar gerincét képezi, épp hangszerelte a dalokat és egyszer megkérdezte tőlem, hogy “Kinga, tisztában vagy vele, hogy többnyire metal dalokat írsz?” Akkor ez a felismerés nagyon megdöbbentett és őszintén meglepődtem magamon, de aztán arra gondoltam, hogy azok az érzések, amik bennem kavarogtak, talán csak ezen az úton tudtak felszínre törni. Szóval hagytam, hogy minden legyen úgy, ahogy lennie kell és végül ez lett belőle. Hogy meddig tart ez a kirándulás? Őszintén szólva fogalmam sincs, de az biztos, hogy az a düh és
harag, ami bennem volt, mára teljesen átalakult szeretetté, megbékéléssé és ebben a zene óriási segítség és gyógyír volt.

Bejutottatok az Öröm a Zene döntőjébe, ahol letaglózó volt az előadás, zene és szöveg egyaránt. A dalszövegek miből fakadnak?
Minden dalszövegem a tapasztalásaimból, életem bizonyos történéseiből, jeleneteiből, szereplőiből és érzéseiből fakad. Mind a három dal, amelyet a versenyen előadtunk (Fehér rózsa, Tűnjünk el a mából, Legyen minden Zöld) egytől egyig a szerelmemnek íródtak, aki sajnos ma már nincs velünk ebben a földi életben.

Hol tart most a K-Moringa és mik a tervek?
- A K-Moringával épp az album végleges rögzítése előtt állunk. Már nagyjából kialakultak a dalok végleges formái, kellőképp begyakoroltuk őket és szeretnénk elkészíteni a stúdió felvételeket. Ehhez szeretnénk még pár vendég művésszel együtt dolgozni, plusz hangszerekkel és vokálokkal színesíteni a dalokat. Közben pedig szeretnénk minél több koncertet adni és minél több helyen megjelenni, akár a médiában is, hogy a lehető legtöbb emberhez eljuttathassuk a zenénket. Tervben van még egy-két videóklip elkészítése is, és talán részt veszünk még több tehetségkutatón, pályázaton.

image_6483441_2.JPG

Mindamellett a house is közel áll hozzád, Indigo Theory néven szoktál fellépni másodmagaddal, élőben énekelsz a dj mellett. Honnan ez a vonal?
- Az elektronikus zene szintén gyerek koromra vezethető vissza. Az öcsémmel imádtuk ezt a stílust szinte a kezdetektől. Óriási hatással volt ránk a Depeche Mode, ami azóta is a legnagyobb kedvencem. Kb 16 lehettem, mikor goa partykra kezdtem járni, és teljesen beleszerettem az akkori trance és progressive house zenébe. Az akkori legnagyobb külföldi kedvenceim John Digweed, Anthony Pappa, Sasha, Tomiie Satoshi, Carl Cox, Hernan Cattaneo, Deep Dish voltak, itthonról pedig Slam Jr., Tommy Boy, Sterbinszky, Kühl, Chriss voltak, akiknek a zenéje óriási hatással voltak rám. Miután volt szerencsém kicsit kimozdulni itthonról és 3 évig Monte Carloban zenéltem az akkori jazz quartetemmel, ott is eljártam klubokba, láttam ennek a műfajnak a fejlődését. Már ekkor elhatároztam, hogy szeretnék kezdeni ezzel valamit, illetve szeretném megtanulni a DJ szakmát, de sajnos az élet csúnyán közbe szólt és el kellett halasztanom ezt a projektet.

Magad is dj-zel. Milyen zenei világot képviselsz?
- Mára végre eljutottam odáig, hogy magam is a lemezjátszók mögé léphettem, valóra váltva ezzel életem egyik legnagyobb álmát. Végre olyan zenéket válogathatok és pakolhatok, amelyek teljesen az én zenei ízlésemet és világomat tükrözik, és ez több mint fantasztikus érzés. Amitől még egy kicsit különlegesebbé tehetem a szettemet, az az élő vokálom, az énekem, hisz kevés olyan DJ van, aki élőben énekel is a zenére. Nyilván mindezt a jó ízlés határán belül hisz az sem jó, ha az ember széténekli a zenéket, és persze nincs is túl sok idő egy számon belül mert keverni kell a következőt. Nem szoktam unatkozni a szettem közben, az biztos! Leginkább a progressive house, afro house, house és tech house, valamint a techno műfajok határozzák meg az ízlésemet. Tervben van egy teljesen egyedi stílus megteremtése a technon belül, melynek előkészületeit már el is kezdtem, de ez még nem annyira publikus.

A sok zenei világ közül melyikben érzed a legjobban magad, melyik ad a legtöbbet számodra?
- Ez egy nagyon jó kérdés és ha fél évvel ezelőtt kérdezted volna, talán nem is tudtam volna válaszolni rá, de mára teljesen letisztultak a dolgok bennem. Nyilvánvaló, hogy ezek közül mindegyik műfajt imádom, különben nem csinálnám. Vannak időszakok, amikor jobban érzem és kívánom a jazz-t, máskor pedig jobban esik ez az alternatív pop-rock, amit a K-Moringával csinálunk, de ami mindig ott van és sosem elég belőle, az az elektronikus zene. Pláne most, hogy én is DJ lettem és egyedül csinálhatom azt, ami igazán jól esik, egy egészen új nézőpont és világ nyílt ki előttem, amiben egyre jobban fejlődhetek és kiteljesedhetek.

394365245_10223325187670285_886441734069545084_n.jpg

És még mindez nem elég, gyönyörű ékszereket készítesz. Minden kizárólag pénzkereseti lehetőség vagy egy önkifejezési forma is?
- Az ékszerek készítése azon kívül, hogy ez is egy fajta önkifejezési forma, abszolút összefonódik a
zenével és a színpadi megjelenésemmel. Onnan indult az egész, hogy egy ideje folyamatosan kerestem az egyedi és extrém kiegészítőket a fellépéseimhez és azok a darabok, amelyek egy idő után tönkre mentek, nem volt ki megjavítsa őket, így elkezdtem én orvosolni ezt a problémát. Időközben annyira megtetszett ez a fajta elfoglaltság, a kézműveskedés, hogy azóta sem tudtam abba hagyni. Végérvényesen bele szerettem a kristályokba és a sárgarézbe, melyekről később megtudtam, hogy milyen erőteljes földelő hatásuk van. Először csak az tudatosult bennem, hogy milyen jó érzés ezekkel foglalkozni, hogy mennyire megnyugtat és szinte meditatív állapodba kerülök egy-egy ékszer elkészítése közben. Teljesen magával ragadott és beszippantott az alkotás öröme. Ekkortájt kezdtem el komolyabban foglalkozni a jógával is és észrevettem, hogy ez a sok minden egy ponton valahogy összekapcsolódik. Visszatekintve látom csak, hogy ez az egész milyen elképesztően jó hatással volt rám nézve. Teljesen új mederbe terelte és mondhatni megváltoztatta az egész hozzáállasomat az élethez. Persze ez nem egyik napról a másikra történt, hanem egyik dolog hozta a másikat és a végén szépen minden összeállt, mint egy szép mandala. A jóga, a meditációk, a kristályok és a tudatosság fejlesztése segített abban, hogy megtanuljam kezelni és földelni azt a rengeteg kreatív energiát, ami átzúdult rajtam, és a legtöbbször sajnos önpusztításban nyilvánult meg. Ma már sikeresen tudom kezelni ezeket az energiákat, valamint az élet nehéz dolgait és e miatt mindig nagyon hálás leszek! Nem beszélve arról, hogy egy teljesen új világot, egy számomra új szubkultúrális közeget ismerhettem meg a társ alkotókkal és a kézműves vásárokkal. Mindezek nélkül nem lennék az, aki ma vagyok, szóval tényleg nagyon- nagyon hálás vagyok!

Kinga ékszereit az alábbi galériában megcsodálhatod, Nympha Jewellery oldalán pedig további infókat találsz róluk.

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr7418239731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása