Fülesbagoly

Hatásvadászat nélkül felesleges hangos rockzenét művelni

2022. május 16. - Bagolyhír

Bár csak 15 perces koncertet adtak - ahogy a többi zenekar is - a Fülesbagoly Tehetségkutató debreceni döntőjében, de rövidsége ellenére mégis teljesen letaglózó volt az Icenap fellépése. A modern metal vonalon alkotó együttes énekese mozgásával, előadásmódjával aztán végképp maga mellé állította a zsűrit és a közönséget. A frontembernek tettünk fel pár kérdést.

dsc_4336.jpg

Az Icenap 2019 óta létezik. Zenei téren mit csináltál előtte?
- A hazai rock/metal/hardcore szcénában én évekig inkább a színpad másik oldalán tevékenykedtem, például a NuSkull szubkulturális magazin szerkesztőjeként, koncertszervezők sajtóreferenseként, valamint kiadói oldalon is szereztem némi tapasztalatot. Voltak ugyan konkrét zenei tevékenységeim is, de jellemzően stúdióprojektek formájában, a színpadon való garázdálkodás részemről abszolút az Icenappel teljesedett ki. 

Miről szól számodra az Icenap?
- Mikor a srácok, pontosabban Kristóf, a basszusgitárosunk megkeresett, hogy lenne ez a projekt, ami gitárosunk Robi előző zenekarának, a Dolornak a hamvaiból nőtte ki magát, és aminek a fókuszában elsősorban a kétezres évek alternatív keményzenei irányzatai lennének (amit gyakran a szaksajtó leegyszerűsítően nu-metalként aposztrofált) igazából gondolkodás nélkül igent mondtam, és rögtön felszabadítottam az időmből azt a szükséges szeletet, ami egy zenekar beindításához és akár menedzseléséhez szükséges. Ebben az együttállásban az a legnagyobb vonzerő, hogy minden tag több lábon áll és más-más kreatív inputot képes hozzátenni a végeredményhez. Az Icenappel olyan zenét és előadást szeretnék megvalósítani, amit én magam is szívesen hallgattam volna és akiknek a koncertjeire én magam is szívesen jártam volna akár az előző évtizedben is. Ez a hangzás, amit prezentálunk szerintem azért olyan időtálló, és azért nyúlnak elemeihez vissza sokan a mai napig, mert ez volt a metalzenének az utolsó igazán kísérletezős érája.

Egy meglehetősen intenzív minikoncertet adtatok Debrecenben a Fülesbagoly Tehetségkutató döntőjében, mozgást illetően is. Mi az, ami a színpadi létedet serkenti?
- Amikor a koncertek után odajönnek a közönségből jellemzően meglepődnek, milyen "normális" és egyszerű beszélgetőpartner vagyok. Ezt mindig megmosolygom, igazából teljesen más karakterisztikák uralkodnak el rajtam, amikor mikrofont ragadok, mindent megteszek azért, hogy ne csak én érezzem ezt az átszellemülést, hanem azok is akik eljöttek, és az idejükből egy kis darabot nekünk szánnak. Szerintem egy ilyen intenzív és energikus zenéhez ez az attitűd az, ami megkerülhetetlen, hangos rockzenét élőben nem érdemes közönséggel való interakció és hatásvadászat nélkül művelni véleményem szerint, ez az ami ezt a műfajt még mindig életben tarthatja és kiemeli az egyre sokszínűbb zenei palettáról. Nem véletlen, hogy manapság már a rapperek is ezt a "rock & roll" attitűdöt ültetik át fellépéseikbe. 

dsc_4285.jpg

Láthatóan jó erőben vagy. Mit sportolsz, milyen gyakorisággal?
- Igazából viszonylag sokáig a legtöbb mozgás az életemben kimerült abban, hogy az éjszakában egyik szórakozóhelyről a másikra támolyogtam, később küzdősportba és akadályfutásba fordítottam át obszesszív személyiségem energiáit és helyettesítettem ezt a "kilométerhiányt". Az utóbbi pár évben az erőemelő fókuszú testépítés amik kitöltik a szabadidőm tetemes részét, melyet van lehetőségem az ország általam legnagyobb tudásúnak és legérdeklődőbbnek tartott testépítőjével, Páldi Gábor edzőmmel és barátommal művelni. A súlyok nekem meditációs objektumokként is funkcionálnak, a fizikumom határainak megismerése pedig folyamatosan kontroll alatt tartja az egómat. 

Mivel foglalkozol a hétköznapokban? Mi a munkád?
- Én mindent munkaként tartok számon, ami energiabefektetéssel és operatív tevékenységgel jár, de nyilván arra gondolsz, mi a fő bevételi forrásom. Mivel az egyetemen szociológiát végeztem, így azt hiszem evidens, hogy ennek megfoghatatlanságából adódóan a suli utolsó pár évében rám is rám tört az egzisztenciális szorongás, majd görcsös munkahely és identitáskeresés közben teljesen véletlenül sodródtam az online marketing és az internetes hirdetésoptimalizálás  világába, amivel azóta is foglalkozom, jelenleg ügynökségi oldalon. Nem vagyok egy tanult, képzett marketinges, közgazdász meg mégkevésbé, de az analitikus gondolkodás és a célfókuszú munka az, amiben a leghatékonyabb vagyok, ezek pedig értékeknek számítanak ezen a szakterületen.

fb_post_press.jpg

Mik a zenekar tervei a közeljövőben?
- Az Icenap célja a 2022-es évre a stúdiófelvételeink megszaporítása, jelenleg két dalon is dolgozunk ilyen formában, igazából még mindig azt valljuk, hogy feltörekvő zenekarként egy-egy dal teljes produkciója sokkal nagyobb hozzáadott értéket képes egységnyi idő alatt eredményezni, mint mondjuk egy komplett nagylemez. Így folyamatosan fenntartjuk az érdeklődést, és nincsenek uborkaszezonok. Igazából a koncertezéssel is így vagyunk, nincs szükségünk pihenőkre, ahol és amikor csak lehetőségünk van oda megyünk, és játszunk, mert szeretnénk, hogy az az energia amit a zenekarral kifejezünk minél több erre fogékony embert megszólítana itthon. Nagyot lendítene ezen, ha mihamarabb sikerülne egy nagyobb elérésű, hasonló közönségszegmenseket megszólító, de ismertebb zenekar turnéjába, fellépéseibe visszatérő előzenekarként szegődnünk, ugyanis nem titkolt szándékunk, hogy a fővároson kívül a vidéki helyeken is megvessük lábunkat. 
Most május 27-én erre lesz lehetőségünk a miskolci Helynekemben, ahová a 10 éves Incercy hívott meg minket, ezúttal is köszönjük nekik. A debreceni Fülesbagoly után pedig a nyertes A Flirt zenekar gitárosa Kolosai Fecó kért meg minket, hogy csináljunk egy önálló koncertet a Három Hollóban július 3-án, neki is köszi innen is! Ősszel továbbá egy csekélyebb turnéra is indulunk, melyről azonban jelenleg még nincs lehetőségem több információt megosztani, csak annyit, hogy kisebb zenekarokkal ugyan, de betámadunk pár vidéki klubot is, megfejelve az egészet egy fővárosi dátummal. Akik követik az Icenap közösségi média oldalait, azok nem fognak semmiről sem lemaradni!

Koncertfotók: Andrási Ingrid

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr2217832885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása