Fülesbagoly

Nincs koncert? LEGO-ból épített rock klubot a magyar koncertfotós – villáminterjú Bende Csabával

2021. január 09. - Bagolyhír

Mihez kezdjen egy elismert koncertfotós, ha a vírushelyzet miatt jelenleg nincsenek nagy koncertek és fesztiválok? Bende Csaba kreatív ötlettel rukkolt elő: nagyrészt a Dürer Kert és a Barba Negra inspirációi alapján LEGO-ból épített fel otthon egy rock klubot, ahol a játékfigurák koncerteznek, a tömeg pedig önfeledten bulizik. Valódi fellépések híján most ezeket a bulikat fényképezi, a képek pedig imádnivalóak.

legobanda.jpg

- Mikor kezdtél koncertfotózással foglalkozni?
- Az Underground Magazin 2000-es indulásakor merült fel először az igény a rendszeres koncertfotózásra. Előtte ez inkább csak egy hobbi volt egy filmes kompakttal. Fotózni elsősorban azokat szoktam, akik nekem is tetszenek, és szerencsére van köztük több olyan zenekar, amelyek rendszeresen hívnak is dolgozni a fellépéseikre. Egy Rockmaraton például maga a Kánaán, hiszen ott olyanok koncerteznek, akiknek én is szeretem a zenéjét. A Sziget induláskor is nagyon jó dolgom volt, és a Metalszínpad 2011-es megszűnéséig rendszeresen kint is voltam egész héten. Emlékszem, az utolsó metalszínpados évben volt egy Motörhead-koncert is, amin készítettem pár fotót. Utána már csak egy-két napra mentem ki félig nosztalgiából, félig egy-egy adott fellépő miatt.

bende_csaba_dying_wish_kilpforgatas_2020.jpg

- Hogy jutott eszedbe, hogy a karantén alatt LEGO-ból építs magadnak egy rock klubot?
- Maga a LEGO-koncert ötlete természetesen nem az enyém, korábban több hasonló fotót és videót láttam mind a Facebookon, mind a YouTube-on. A novemberi zárlat és a Dürer Kert – amelytől egyébként pár percre lakom - utolsó koncertjeinek az elmaradása sarkallt arra, hogy felépítsek egy komplett klubot, ahol koncertek vannak. Amilyet végül építettem, ahhoz hasonlót még nem láttam LEGO-ból. Gyerekkoromban sokat legóztam, és mindig is szerettem. Amikor most újra elkezdtem, rádöbbentem, milyen sok felnőtt is legózik. Az IDEAS LEGO oldal teli van jobbnál jobb építményekkel és a Facebook-csoportokban is nagyon mennek. Sokan modellezésre, makettezésre használják.

- Mennyi ideig dolgoztál a rock klubon, ahol a LEGO-rockzenekarok koncerteznek?
- Két hónap volt felépíteni. Kezdetben egy 16x32-es LEGO lapon terveztem meg egy kisebb klubot, aztán idővel egyre nagyobb és nagyobb lett, míg elérte a mostani 48x96-os méretet. Gondolkodtam egy újabb szint építésén, de ekkora méretben valós építőelemekből túl nagy plusz kiadás lett volna. A Dürer Kert komplett felépítése is felmerült bennem, de az is hatalmas lenne. A mostani építmény körülbelül a room41 és a nagyterem közötti méret. Kialakításánál a Dürer adta az inspirációt, de van benne mindegyik koncerthelyszínből egy kevés, például a Barba Negrából is. Úgy is mondhatnánk, hogy a világ rockklubjainak egyfajta levetülése a pandémia alatt. A kialakításnál a megoldások meg csak úgy jöttek maguktól értetődően: például, hogy hol legyen a ruhatár vagy a merch pult. Ezek többször helyet is változtattak az építés során. Az emeleti korlátos állóhelyet is december közepén hoztam létre. Addig nem is gondoltam rá, de végül is adott volt a hely, alatta kialakítottam a wc-t, a ruhatárat, a pénztárt egy sorban és felette keletkezett egy üres placc. Már csak a korlátelemeket kellett beszerezni.

aa_01278.jpg

- Miket tervezel még?
- Az utcarészt sajnos a publikálás előtt elhanyagoltam, így kevésbé dizájnos, mint sok más IDEAS projekt, mostanában pótlom, de 25 nap múlva lehet frissíteni. Már meg van építve, de pár apróság kell még. Van már ATM, két pad, ahova koncert előtt kint le lehet ülni iszogatni, van egy kuka, kerékpártároló, a járda fel lett aszfaltozva és egy gyér növénysáv is került a fekete épületrész tövébe.

- Milyen LEGO-bandák koncerteznek nálad?
- Az eddigi képeken a Dying Wish, a Divided, a Don Gatto, a Cadaveres és a Watch My Dying zenekarok szerepelnek. A nyitóbuli zenekarait gyakran fotózom, így adott volt a kezdő line up. De a nyitóbuli szó azt feltételezi, hogy tervezek másokat is, olyanokat is, akik például soha nem léptek fel a Dürerben. Főleg olyanokat tervezek, akiket a valóságban is fotóztam.

aa_01275.jpg

- És ha most elmehetnél egy igazi koncertre, kinek a buliját választanád?
- Szívesen elmennék egy Ramones-koncertre, amin sajnos nem voltam és most már lehetetlen is az ismert okok miatt. Virtuálisan esetleg van rá még esély... A valóságban pedig sok mindenkiére mennék, és remélhetően megyünk is nemsokára!

A fotógaléria a Facebookon ITT megtekinthető. Bende Csaba Lego Rock Club projektjére szavazni is lehet a LEGO IDEAS oldalán.

Tölgyi Kriszta

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr8716378178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása