Fülesbagoly

Magyar Bori énekesnő biciklis futárkodik a korlátozások ideje alatt

2020. április 21. - NagySzabolcs

Több mint 17 éve áll színpadon, a világzenei színtér egyik népszerű énekesnője itthon, sokan ismerhetik a hangját a Besh o droM-ból és a Makámból, tehetségét Bobby McFerrin egy koncertmeghívással ismerte el. Most Magyar Bori életét is megváltoztatta a koronavírus, és hogy legyen bevétele, biciklifutárnak állt. Döntéséről, munkájáról, mindennapjairól kérdeztük.

bori_3.jpg

A zenélésből, éneklésből élsz hosszú idő óta. Hogyan jutottál el oda, hogy biciklifutárnak állj? Nehéz döntés volt?
- Az élet hozta így. Most ugye nem tudok zenével foglalkozni, nincsenek koncertek, de valahogy pénzt kell keresni. 2012-ben Amszterdamba költöztem egy évre. Úgy éreztem el kell egy időre mennem itthonról, valami más csinálni, ott nyolc hónapot riksáztam, októberben kezdtem, úgyhogy végigcsináltam egy telet. Kemény volt, elég is volt egy idő után. De innen jött a gondolat (és egy kedves zenész kollégától) hogy a biciklis ételfutárkodás jó megoldás lehet, amíg a válság tart.

Milyen a meló?
- Élvezem. Olyan, mintha egy videójátékban lennék. Igyekszem jól teljesíteni, minél több címet kivinni egy órában. Alig van forgalom, elképesztően jó érzés így bringázni a városban.

boribringa.jpg

Azért ez a helyzet mégiscsak más lehet, mint Amszterdamban. És nemcsak azért, mert a 3 kerekű jármű helyett egy kétkerekűt tekersz, hanem mert a koronavírus-helyzet miatt óvintézkedéseket kell betartanod.
- Persze, fontos, hogy vigyázzunk egymásra, meg természetesen saját magunkra. Nagyobb veszélynek vagyok kitéve, mint normál helyzetben. De lehet, hogy pont olyan embernek viszek ki ételt, aki nem képes az önellátásra, vagy épp karanténban van, főzni nem tud, de enne egy jót. Ez jó érzéssel tölt el.

Feltételezem, hogy belefutottál emberi történetekbe.
- Annyira még nem, mert még csak 3 napja csinálom, most jön a negyedik műszak. Vannak, akik érintésmentes kiszállítást kérnek, előfordult, hogy az ablakpárkányon kellett otthagynom az ételt.

Magyar Bori 17 éve énekel színpadon. A Besh o droM-nak 2007-től 2010-ig volt tagja, 2016 óta a Makám énekesnője. Két saját formációja van, a Boriván Duó és a Butterfly Effect. Bori egyedüli magyarként fellépett Bobby McFerrin Bobble című operájában, amit Moszkvában mutattak be 2010-ben. A kilencven perces előadás az improvizációra épült, és 10 énekest választottak be a produkcióba meghívás útján Közép- és Kelet-Európából. 2015-ben kikacsintott a pop világába, és A Dal legjobb 30 produkciója közé került.

Mit szólnak az ismerősök a munkádhoz?
- Vegyes a fogadtatás. Vannak, akik sajnálnak, de valójában nincs miért. Én döntöttem így. Van, aki hősnek állít be, pedig azért ez nem olyan kemény, vannak más lányok is, akik csinálják. Persze sokat kell tekerni, elfáradok a 4 órás műszak végén, de idővel majd egyre könnyebb lesz, ahogy hozzászokom a terheléshez. Azért feltettem már magamnak a kérdést: Bírni fogom? Kell ez nekem? De aztán arra jutok, hogy ez egy stabil jó kereset, mellette tudok zenével foglalkozni. Itt én osztom be, mikor és mennyit akarok dolgozni, nincs főnököm és biciklizés közben még énekelhetek is. Azért jól esnek a pozitív visszajelzések, és az, hogy sokan biztatnak.A Facebookra is azért posztoltam erről, hogy inspirációt jelenthessek másoknak. Sokkal többre vagyunk képesek mint gondolnánk! Mindenkit, aki munkát keres csak bátorítani tudok erre a munkára, vagy hogy merjen belekezdeni valami újba, kihívásokat állítani magának, ebből mind csak tanulhatunk, és a hasznunkra válhat. Tulajdonképpen ez is egyfajta elhagyása a komfortzónának. Én például rengeteget tanultam magamról, amikor ezeket a lépéseket megtettem és kiköltöztem Amszterdamba. Úgy szoktam emlegetni, hogy „kimentem egy önismereti tréningre" melyre utólag jöttem csak rá. Enélkül a tapasztalat nélkül nem lennék az, aki ma vagyok.

image2_1.jpeg

Fotó: Krulix / Nyitókép fotó: Medve Balázs Pixels

Mennyit tudsz most a zenével foglalkozni?
- A munkára fel kellett készülni, a bringát rendbe rakni, aztán edzeni, hogy bírjam. Majd be fog állni minden, már tudok kalkulálni az idővel. Online koncertem már volt, és lesz is, például vasárnap este 19 órától a Karanténból szól a nóta Facebook oldalán. Aztán szeretnék a zenész kollégákkal karanténvideókat is csinálni. Próbálok pozitív lenni, látni, hogy mit lehet kihozni ebből a szituációból. Ez a bizonytalan élethelyzet most mindannyiunknak nehéz, de vannak, akik így élnek le egy egész életet, mert odaszülettek ahova, ez nem fair. Abban reménykedem, hogy ez a kialakult helyzet kollektív is tanít, érzékenyít minket, hogy segít rávilágítani a társadalmi szakadékokra, hogy hogyan oldjuk fel ezeket a problémákat, hogyan közeledjünk egymáshoz. S azt is remélem, hogy jobban odafigyelünk majd a valódi értékekre, és megtanulunk hálásnak lenni azért, amink van, a szabadságunkért, az egészségünkért, és azért, hogy a szeretteinkkel együtt élhetünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr5215628156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása