Fülesbagoly

56-os magyar ereklyére büszke Alanis Morissette

2018. augusztus 05. - tothjutka

Random kérdésekre adott érdekes válaszokat Alanis Morissette. Ezekből egyebek mellett az is kiderült, hogy a világhírű kanadai rockénekesnő legbecsesebb tárgya egy magyar ereklye az 1956-os forradalom idejéből.

alanis_rovid.jpg

Bár az első lemeze 16 éves korában jelent meg, Alanis Morissette a harmadik albumával, a kilencvenes évek közepén vált sztárrá. A Jagged Little Pill című lemez – rajta olyan ikonikus slágerekkel, mint a You Oughta Know és az Ironic – világszerte 33 millió példányban kelt el és Grammy-díjat hozott a fiatal, kanadai énekesnőnek. Alanis Morissette jelenleg Los Angelesben él a férjével, Mario „Souleye” Treadway rapperrel, akivel 2010 óta házasok és két gyermekük van. A Guardian néhány véletlenszerű kérdést tett fel a sztárnak, aki érdekes válaszokat adott rájuk.  

alanis-morissette_1.jpgAlanis Morrissette új és régi frizurája

Mi a legkorábbi emléked?

- Az, amikor Németországban jártam óvodába. Az ikerbátyámmal csak mi voltunk nem németek a csoportban, és emlékszem, hogy ez mennyire ijesztő volt.

Melyik élő embert csodálod és miért?

- Adyashantit (az Amerikai Egyesült Államokban élő spirituális tanító, a Világod vége című könyve szerzője – a szerk.), mert ő tényleg úgy él, ahogyan tanítja.

Mi volt életed legkínosabb pillanata?

- Amikor az egész bolygó azzal szégyenített meg, hogy rosszul használtam az „iróniát”. (az Ironic című slágere miatt sok bírálatot kapott az énekesnő, mert többek szerint a szöveg nem fedte a címet, vagy inkább félrevezető volt, mert valójában semmi ironikus nem volt benne, inkább csak szerencsétlen egybeesésekről énekelt. Nagy példányszámú, véleményformáló lapok újságírói cikkeztek a témában, paródiák születtek róla a YouTube-on éveken át. A Wikipedián pedig az ellentmondásos nyelvészeti témaköröket és vitákat taglaló szócikkben külön bekezdésben írnak az Ironic című dalról. Végül 2016-ban egy interjúban az énekesnő elismerte, hogy helytelenül használta az „ironikus” kifejezést. – a szerk.)

Milyen kép van a telefonod képernyővédőjén?

- A gyerekeim, Ever és Onyx.

Mit utálsz legjobban a külsődön?

- A körmeim nagyon-nagyon kicsikék.

Mi a leginkább becsben tartott tárgyad?

- Egy kereszt, amit a nagymamám magával vitt, amikor az 1956-os magyar forradalom idején menekültek. Nekem adta, mielőtt meghalt.

alanis_nagyi.jpgAz énekesnő és nagymamája

Ha valaha film készülne az életedről, ki játsszon el téged?

- Szerintem James Cordennek kellene.

James Corden és Alanis Morissette együtt énekelték el az Ironic című slágert 2015-ben, a Jagged Little Pill című lemez megjelenésének 20. évfordulója alkalmából

Melyik könyv változtatta meg az életedet?

- Elaine Aron „Szuperérzékeny vagyok?” című könyve. Segített megértenem, hogy egy csomó hozzám hasonlóan „szörnyű” ember él még a világon.

Kitől szeretnél bocsánatot kérni és miért?

- Egy tucatnyi volt pasimtól, akiknek viszont cserébe válaszolniuk kellene néhány kérdésre a róluk szóló dalaimmal kapcsolatban.

Kiket hívnál meg egy álomvacsorára?

- PJ Harvey-t (brit énekesnő – a szerk.), Thom Yorke-ot (a brit Radiohead zenekar dalszerző frontembere – a szerk.) és a Dalai Lámát.

alanis_dalai.jpgA Dalai Láma és Alanis Morissette

Melyik csók volt életed legjobbja?

- Az első csók a későbbi férjemmel. Kirándulni mentünk Los Angelesben és megmásztunk egy hegyet. Izzadtak voltunk és halálosan kimerültek, de akkor csókolóztunk először.

Mi volt a legrosszabb munka, amit valaha végeztél?

- Amikor 16 éves voltam, egy fellépésre magamnak terveztem egy elképesztően szűk, vörös ruhát. Ennél előnytelenebb göncöt nem is választhattam volna, de nem akadt senki, aki lebeszélt volna róla.

Mi volt életed legnagyobb csalódása?

- A szülés utáni depresszió. Olyan volt, mintha leöntöttek volna szurokkal. Mivel harcos típus vagyok, aki mindent maga akar megoldani, sokáig tartott, mire rávettem magam, hogy segítséget kérjek. Megkérdeztem az orvost: „Javul a helyzet, ha csak simán nem veszek róla tudomást?” Mire ő azt felelte: „Nem, akkor rosszabb lesz”. Szóval végigcsináltam mindent: terápia, gyógyszerek és sport. Élni akartam.

alanis_family.jpgAz énekesnő férje a gyerekekkel

Mikor sírtál utoljára és miért?

- Egy terápiás ülésen. Túl nagy volt rajtam a nyomás: a gyerekek otthoni tanítása, az éppen zajló turném, a készülő könyvem, a pénzügyeim kezelése és a csapatom irányítása.

Volt valaha halál közeli élményed? 

- Hatéves koromban fel akartam vágni a fiúk előtt a suliból, ezért leugrottam egy focikapu tetejéről, de beakadt a cipőfűzőm és eltört a karom. A szívdobogásom annyira lelassult, hogy azt hitték, meghaltam.

Mit gondolsz, mi a legnagyobb teljesítményed?

- Az, hogy mindkét gyerekemet otthon szültem meg.  

Kerültél már összetűzésbe a törvénnyel?

- Mivel javíthatatlanul kanadai vagyok, már a kérdést sem értem.

Alanis Morissette családja és új, rövid frizurája

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr1514163569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása