Fülesbagoly

Egy lépcsőn született a Liana Lépcső című dala

2023. november 18. - Bagolyhír

A dreamfolkpop Liana mozgalmas évet tudhat maga mögött, de még nincs vége az idei történéseknek: koncerteznek Budapesten és Pécsett, fellépnek Fábry Sándor műsorában, és most egy klippel is kijöttek a Lépcső című dalukhoz.

le_pcso_2.jpg

- A dal intro akkordmenete és a dallam – ami a refrén is lett végül – már egy jó ideje a fejemben volt, csak nem tudtam, hogy hova és hol fogjuk felhasználni. Tipikusan az a szituáció, amikor tudom, hogy valamikor működni fog, csak még nem tudom, hogy hol, mikor és milyen formában - mesélt a zene születéséről Lukács László billentyűs, majd rátért a dalszöveg történetére: - A Füredi utcában, ahol lakom, a lakás előtt van egy lépcső, ahová nagyon szeretek lejárkálni. Leülök zenét hallgatni, cigizni, fröccsözni, ilyesmi. Igazából elég sok időt szoktam eltölteni ott, amikor olyan az időjárás, hogy lehet lent üldögélni. A dalszöveg születésekor eszméletlen módon bele voltam merülve egy verseskötetbe, ami nagyon hasonló élethelyzeteket elevenített meg mint amiket előtte én is átéltem. A magányról meg a mellőzöttség érzéséről én soha nem beszéltem szívesen (full nehéz téma szerintem). Igazából sosem voltam elég bátor hozzá – ez a kötet meglökött, hogy egyébként de, lehet és kell ezekről a dolgokról írni, beszélni, énekelni, illetve meg lehet ezt csinálni anélkül is, hogy az ember átmegy egy nagyon csöpögős, vagy pátoszos valamibe. Végül az egyik zenekari próbánk után, amikor szintén ezen a lépcsőn üldögéltem már otthon a ház előtt, kibuggyant belőlem a szöveg. Konkrét ihletője a dalnak nem volt.

A Liana mozgalmas éven van túl. 
- Koncerteztünk, klipet forgattunk, megnyertük a Fülesbagoly Tehetségkutató martonvásári döntőjét és játszottunk az Öröm a Zene döntőben illetve a Petőfi Rádióban. Egy tagcsere is történt a zenekarban a basszusgitáros poszton. Folyamatosan dolgozunk, formálódunk, írjuk az új dalokat. Novemberben a legfontosabb a dolgok, hogy 17-én  megjelent a ’Lépcső’ c. dalunk klipje, 18-án a Három Hollóban játszunk, 30-án pedig zenélünk a Duna TV-ben, a Fábry Show-ban. December 2-án fellépünk Pécsett a Trafikban, az új basszusgitárosunk ezen a koncerten fog debütálni 
Tasos Nikosz V. az együttes dobosa elárulta: a nagyjából egy esztendővel ezelőtt megjelenő első dalunknál, a Vadrózsabogárnál volt egy komolyabb egy éves terv a fejében/fejükben, hogy mit szeretnének elérni, elkészíteni és hogy miben fejlesztenék a zenekart.
- Ezekből a célokból és tervekből így egy évvel később a reálisnak mondható dolgoknál egy picivel több tudott sikeresen megvalósulni, és erre rendkívül büszkék vagyunk. A most megjelenő dal egy ilyen grandiózus terv első építőkockája, egy jövő őszi nagylemez első száma - zárta Nikosz a nyilatkozatot.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr3218261627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása