Fülesbagoly

Kultikus lemezeket boncolgat Németh Juci és Vitáris Iván

2022. december 05. - Bagolyhír

Új zenei podcast-sorozattal indult 2022 decembere. Mostantól öt héten át, heti két alkalommal lesz hallgatható a 'Boncmesterek', melyben Németh Juci és Vitáris Iván, a hazai könnyűzenei élet elismert képviselői fognak legendás lemezeket elemezni. Az első két adás már ki is jött.

boncmesterek_2.jpg

Egy férfi és egy nő, két külön generáció, néha eltérő, de alapvetően azonos ízlésű és igényű előadóművészek - a hajdani Anima Sound System valamint a Budapest Bár és a Nemjuci frontasszonya, illetve az Ivan and The Parazol énekese egy laza szövésű beszélgetés keretében lepik meg egymást a számukra legmeghatározóbb lemezekkel, hogy azok erényeit, hiányosságait és fontosságukat megtárgyalják.
A heti két hanglemez mindig kapcsolódik egymáshoz valamilyen módon, és az egyik mindig Juci, a másik mindig Iván választása. Az első két epizód rögtön egy egy-egy musicalt/rockoperát jár körül. Az István, a király és a Jézus Krisztus Szupersztár történelmi témája, zenei stílusa és közeli keletkezési dátuma miatt is jól párba állítható.
Megtudhatjuk az indító epizódokból, hogy Juciék kinek osztanák újra a mai zenészek közül a szerepeket Andrew Lloyd Webber musicalében, hogy miért aktuális még ma is az István, a király mondanivalója, de fény derül kulisszatitkokra is.
- Jucival (Yukkival) zenéltünk is már együtt, szóval én abszolút nem tartottam attól hogy ne lenne meg a közös hang, és ne tudnánk számunkra kedves zenékről szabadon beszélni – mondta el Iván a közös munkáról. - És ez így is történt, tök szabadon beszélünk zenékről, amiket szeretünk.
Iván kedvenc momentuma a podcast-sorozatból, hogy Yukki (Juci) teljesen kiborult, hogy így kezdte el szólítani. Az énekes reméli, hogy azóta megtetszett neki a név, ami szerinte olyan, mint egy menő japán lakberendező márka.
- Nagyon izgultam az egész projekttől – tette hozzá Juci. - Nem akartam marhaságokat mondani, és ki vagyok én, hogy becsméreljek mérföldköveket - gondoltam. Sokat készülünk az adásokra, szerettem, hogy megtudtam eközben új dolgokat is, például a szépen művelt Ivántól, aki tökéletes társ lett ebben az egészben. Most már csak úgy hívjuk egymást, hogy Kamarás Iván és Yukki.
A Boncmesterek podcast-sorozat az NKA Hangfoglaló Program támogatásával jött létre.

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr7017995142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása