Fülesbagoly

Ezeket a karácsonyi zenéket hallgatják a magyar rádiósok

2020. december 23. - Bagolyhír

Szinte mindegyikük élete a zenéről szól, zenét szerkesztenek vagy épp zenei rádiónál híreket gyártanak, műsort vezetnek. De vajon mit hallgatnak otthon, karácsonykor a rádiósok, amikor a zene már nem a munka része? Megkérdeztünk rengeteg rádióst, köztük a Jazzy, a Klasszik, a Retró, a Rocker és a Kossuth Rádió munkatársait, hogy megtudjuk a választ.

radio3.jpg

Argyelán Kriszta, a Manna FM Kanapé című magazinjának szerkesztő-műsorvezetője 
Az ünnepek alatt Robbie Williams The Christmas Present albumát hallgatom. És karácsonyi gyerekdalokat a 2 éves meg a 10 èves fiammal.

Babucs Kriszta, a Kossuth Rádió műsorvezetője
Nálunk minden évben már november elején karácsonyi zene szól! A dalok idén a járványhelyzet okozta bizonytalanságok miatt még több kapaszkodót nyújtottak, így már a reggelinél is a kedvenceket hallgattuk, mielőtt elindultak a gyerekek az iskolába. Ha tehetem, minden évben készítek zenés karácsonyi műsort, idén a klasszikusok és feldolgozásaik lesznek műsoron, tehát a Jingle Bells, a Let it snow, vagy a White Christmas. Ami azonban mindent visz, és szerintem a világ legvidámabb, reményekkel és várakozásokkal teli karácsonyi zenéje, Chris Rea 1986-os remeke, a Driving home for Christmas. Bár még egy valamirevaló videoklip sem készült hozzá, bármikor, bármennyiszer meghallgatnám…..és receptre írnám fel mindenkinek!

Bakó Csaba, FM90 Campus Rádió, Debrecen, ügyvezető   
December 25-én és 26-án igyekszem bepótolni az év megjelenéseit, mivel sokféle zenét hallgatok, biztos lesz miből válogatni. Érdekel elég sok műfaj, külön figyelem a magyar hiphop előadókat, főleg a dalszövegek miatt, de a rock és a metal azért az mindig alap. Horváth Ákos Stardust zenekarának új lemezét külön kiemelném. Ritka itthon az a fajta jól összerakott dallamos hard rock zene, amivel akár nem túlzás, de nemzetközi karriert is elérhetnek. Bakeliten megvettem az AC/DC Power Up lemezét, még nem teszteltem, de biztos vagyok benne, hogy ez a formátum egy különleges hangzást ad az amúgy is jellegzetes AC/DC zenének. A Five Finger Death Punch F8 lemeze év elején megosztó volt a kritikusoknál, nekem bejött, szóval újra végig hallgatom.

Szakmailag pedig érdekelnek A Dal 2021-be jutott előadók munkái, a mezőny ahogy látom elég színes, kíváncsi vagyok milyen lesz majd a műsor. Ezen kívül elég sok podcastet szoktam hallgatni, követem Szénégető Ricsi Ric$Cast műsorait, a Wanted-et, playlistben a Grungery-t, és még sorolhatnám. Persze mindig van egy csomó elmaradásom, szóval tényleg lesz mit pótolni Karácsonykor.

Bizse Ferenc, a Karc FM szerkesztő-műsorvezetője
Az idei karácsony más, mint az eddigiek. Ebben a különlegesen nehéz évben újra tanulnunk kell ünnepelni. Ehhez segítséget nyújthat a zene. Hangulattól függően. Jöhet Szarka Tamás érzékeny művészete, Dés, Geszti és Lengyel Johi hátborzongatóan aktuális helyzetjelentése vagy éppen a Firkin Pesti meséje a The Pogues után szabadon. Teremtsük meg együtt az ünnep hangulatát!       

Bokros László, Jazzy Rádió, Jazzy Hungaricum szerkesztő-műsorvezető
Sokakat meglepek most. Több dal is fent van a telefonomon, amelyeket rendszeresen hallgatok. Azonban van egy, amely hosszú ideje erőt ad, és megszámlálhatatlanul sokszor meghallgattam. Ez a Disturbed: Stronger On Your Own című felvétele.

Borcsik Attila, a Petőfi Rádió zenei szerkesztője
Az én karácsonyi zeném a Big Audio Dynamite ‎This Is Big Audio Dynamite című albuma. A Big Audio Dynamite a Clash-ből kivált tagok zenekara. Amúgy semmi karácsonyi nincs ebben a lemezben, csak tinédzser koromban 24-én délelőtt vettem a legendás Dob Records-ban a Dob utcában, akkor jött ki mint újdonság. Aznap azt hallgattam a készülődés közben, és valahogy annyira passzolt a hangulathoz, hogy felraktam a következő karácsonykor, és azóta is minden évben meghallgatom.

Hittaller Andrea, a Forrás Rádió hírszerkesztő/hírolvasója
Én általában karácsonyi összeállításokat szoktam hallgatni Youtube-on vagy Spotify-on. Ilyenkor mindig meghallgatom Frank Sinatra és Michael Bublé karácsonyi dalait, de az abszolút kedvencem, amit minden évben meghallgatok többször is az Daniela Andrade-tól a Christmas Time Is Here című dal. Már maga a klip is annyira szívmelengető, hogy tényleg igazi karácsonyi hangulatba kerülök tőle mindig.

Horváth Gergely, a Klasszik Rádió műsorvezetője
Legkedvesebb csend-teremtő kortárs zeneszerzőm Nils Frahm. Őt valójában egész évben hallgatom, épp e képessége miatt. Frahm azonban évek óta kiad egy karácsonyi, sercegő lemezekről válogatott mixet, amellyel ő maga is adózik a klasszikus, amerikai hóesés-hangulatú karácsonyi zenék előtt. Egész évben gyűjti hozzá a zenéket. Nálam régi James Stewart filmeket idéz. Ha bejön, érdemes visszahallgatni a korábbi egy órákat. Mert az így már lassan egy egész boldog, békés, kandalló meleg este...

Jurásek Balázs, a Retró Rádió műsorvezetője
Miután meghallgattuk a Csendes éjt, valószínűleg előkerül valami fajsúlyosabb is.  Karácsonykor néhány témába vágó darab mindenképp  felcsendül. Így egyik nagy kedvencem, a Ronnie James Dio által énekelt tradicionális God Rest Ye Merry Gentlemen biztosan sorra kerül, amit annyira a maga képére formált a mester, hogy más formában nekem már nem is igen tetszik.
Ezek után pedig jöhet némi hard rock a Pretty Maids-től vagy a H.E.A.T.-től. No és ami egyik karácsonyról sem hiányozhat nálam, az egy vérbeli rock ’n roll.  Ilyen az, amikor Lemmy a Motorheadből,  Billy Gibbons a ZZ Topból és Dave Grohl a Foo Fighters-ből összeütnek valami olyat, amitől fülig szalad az ember szája!  A rénszarvasok meg csak rohannak. Lehet, hogy előlük!

Kalácska Gábor, a Rocker Rádió tulajdonosa, a Duna-Tisza Rádió programigazgatója
Most nagyon vagány dolgokat kellene írnom, de mint minden gyakorló szülő, természetesen a gyerekek kedvenceit hallgatjuk elsősorban. Szóval jelenleg épp a Panic At The Disco "Into The Unknown" című dala megy a legtöbbet, mégpedig azért mert az a Jégvarázs 2. főcímdala. Ha dolgozni kezdek, akkor viszont a rádiók profiljába illő karácsonyi dalokat válogatok, így most mindenféle dal szól, de elsősorban még mindig hard rock / metal. Na és ha ezek után van még kedvem karácsonyi dalt hallgatni, akkor általában egy olyat választok, ami valamiért beragad a fejembe. Most éppen a Pouges " Fairytale Of New York" pár napja. Remélem, nem rakják be a Jégvarázs 3-ba. 

Nagy Ágnes, a Rádió88 hírszerkesztője, műsorvezetője
Általában ritkán hallgatok karácsonyi zenét Karácsonykor. Nem azért, mert nem szeretem, hanem mert a munkámból adódóan mi kicsit többet találkozunk ezekkel a dallamokkal, mint egy hallgató. Van egy-kettő,  amit direkt fadíszítéshez előkészítek, ilyen pl Mariah Carey örökzöld  slágere, vagy idén például biztos bekerül Robbie Williams újdonsága, a  Can't stop Christmas, de ez csak pár dal a ráhangolódás miatt. Mire  azonban a fa bekerül a nappaliba, addigra stílust is váltunk. Mivel  otthon én általában drum & bass-t, vagy breakbeat zenét hallgatok, ezért  míg a fenyő megkapja az ünnepi díszt ilyen zenék közül válogatok.  Előkerülnek régi nagy kedvencek akár 2010 előttről is, de az is előfordul, hogy csak elindítok egy mixet pl Lady Waks-tól, aki elég  vagány szettet szokott összerakni. A vacsora és az ajándékozás közben  azonban már nem szól zene, olyankor egymásra figyelünk.

Karácsonyi zene:

Fadíszítő zene:

Péter Petra, MannaFm 98.6 , Manna Lányok c. műsor vezetője
Én egy Karácsonyimádó vagyok. ️Imádom! A fényeket, a díszítést, a főzést-sütést és eközben folyamatosan karácsonyi zenét vagy karácsonyi filmeket hallgatok. És nem is az a kérdés, melyiket, mert konkrétan mindet nagyon nagyon szeretem, hanem az, hogy épp kitől Az összeset klasszikust. Tényleg mindet. Aztan pl a Cool Christmas - Various Artists c. albumot amin pl a The Pogues, Tori Amos, és hasonló zsenik énekelnek karácsonyi dalokat. Még 1993 ban vettem meg magamnak kazettán Az egész fantasztikus úgy, ahogy van. Szeretem még ezt is pl :

Rédl Ádám, a Beat vezetője, podcaster, rádiós szerkesztő-műsorvezető
Nem vagyok az a típus, aki december után száműzi a karácsonyi zenéket. Nagyon kedvelem a műfajt, ezért év közben is lejátszási listán tartom a kedvenceimet és nagyon örülök, amikor az augusztusi kánikulában felcsendül egy-egy kedvenc. Nincs könnyű dolgom, amikor ki kell emelnem valamit... Alapvetően a slágeres zenéket preferálom, amiknek a dallama a fülemben marad és akár egyszeri meghallgatás után is sokáig dúdolom. Nagyon sokáig előkelő helyen volt a listámon az örök klasszikus "All I Want For Christmas Is You", amire Mariah Carey után számomra a "Love Actually” című film hangulata és Olivia Olson éneke is ráerősített, de mióta néhány éve karamboloztam, miközben ez a dal szólt a kocsimban, most mégis mást mondanék. :) Szeretem a szövegben az új és kreatív megközelítéseket és az emberi énekhang bravúros megoldásait, ezért olyat választanék mostani kedvencemnek, amit néhány éve egy korábbi rádiós munkahelyem zenei szövetéből ismertem meg. Ez nem más, mint a "Straight No Chaser featuring Kristen Bell - Text Me Merry Christmas”. Remélem másnak is legalább annyi örömöt szerez, mint nekem és idén ti is rákattantok. :) Ezzel kívánok áldott, boldog karácsonyt!

Szabó Tamás - Dankó Rádió, kiemelt szerkesztő-műsorvezető
Bár nem karácsonyi zene, szerintem mégis illik az ünnep hangulatához Bruce Springsteen Hello sunshine című dala. Különösen a rendkívül mínuszos 2020-as év végén. Boldog karácsonyt mindenkinek, egészségesen!

Szendőfi Bori, hírszerkesztő, Rádió1 – Balázsék
Zenész családból származom, ennek ellenére (vagy éppen ezért?) nem vagyok nagy zenehallgató. A karácsony viszont pont az az időszak, amihez elengedhetetlen a zene, így ilyenkor én is benyomom a Spotify-t valamelyik Christmas Hits válogatással. Nagy rajongója vagyok a feldolgozásoknak, a covereknek, egyik kedvencem a Postmodern Jukebox, az ő Last Christmas verziójuk például bármikor mehet a háttérben.

Ha már feldolgozás, akkor másik kedvencem a Dirty Loops, bár nem éppen karácsonyi hangulatú, de biztos fogom hallgatni. És az is biztos – lévén, hogy van egy négyéves kisfiam –, hogy a klasszikus karácsonyi gyerekdalok (Száncsengő, Kis karácsony, Ó szép fenyő. stb.) sem fognak kimaradni.

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr9916354468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása