Fülesbagoly

Gerendai Károly: nem biztos, hogy lesz jövőre Sziget

2020. december 04. - Bagolyhír

Többek közt a fesztiválok várható jövő évi helyzetéről is nyilatkozott a Forbes-nak Gerendai Károly, aki szerint van arra esély, hogy a kisebb rendezvények megrendezésre kerüljenek, de a Szigetet illetően borúlátó.

gerendai.jpg

Tavaly már októberben el kezdték árusítani a Szigetre a bérleteket, és karácsonyig eladták a 30 százalékukat. Idén még nem hirdették meg a bérleteket, és Gerendai Károly szerint maximum jövő márciusig lehet vele várni. Mindezt a Forbes-nak nyilatkozta. Szerinte a kisebb fesztiválokat meg lehet majd rendezni, a nagy nemzetközi fellépőket felvonultató rendezvények jövője kérdéses. "Nagy kérdés, hogy akkor szabad-e egyáltalán belevágni egy több mint tízmilliárdos költségvetésű rendezvénybe" - fogalmazott az interjúban.

Fotó: Polyák Attila - Origo

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr1516317952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

berne 2020.12.05. 13:37:35

Szegény. Még a nullszaldó se lesz meg így.

odamondó 2020.12.05. 14:11:53

@berne: ő mindig kizárólag jófejségből rendezte meg a szigetet.

cardiobascuralis 2020.12.05. 14:32:58

Esetleg megint olyan Szigetet kellene csinálni, mint az első volt.
99%-ban magyar zenekarok (ha jól emlékszem, összesen 2 külföldi volt, egy szlovák (az ő nevükre nem emlékszem) és egy angol (Skinny Bohemians - később többször is felléptek a Szigeten), de az egyiknek azok közül is magyar származású, bár külföldön felnőtt, magyarul alig beszélő faszi volt az énekese, később Magyarországra is költözött, azóta is itt él), 99%-ban magyar és elviselhető mennyiségű közönség, emberi árak, úgy jegyár, mint benti kajaárak tekintetében, és jó zene, nem tuc-tuc diszkó, csak hangszeres élő zenék, altertól blueson át hörgős metálig.

Viszont magyar zenekarokkal akár pár hét alatt is meg lehetne szervezni, némi előzetes tervezést követően. És hátha bemenne a közönség, legfeljebb nem a bulidrogos tuc-tuc-rajongó fiatalok, hanem a zenerajongók vennék át újra a terepet, akik már vagy 15 éve kiszorultak.
(Évek óta nincs bluesszínpad, metálszínpad, kis színpad amatőr/még be nem futott zenekaroknak, uram bocsá' táncdalfesztivál-színpad Korda Gyuri bácsival, idén már, ha jól tudom, (élő zenés) tribute-színpad, rockzenés diszkót adó Jack Daniel's bár és világzenei színpad sem lett volna, ha van Sziget... ez azért elég szégyen egy magát zenei fesztiválnak nevező rendezvénytől. Más kérdés, hogy a világzenei színpadra nem mindig ugyanazokat kellett volna hívni ilyen-olyan vetésforgóban 20 éven át.)

(Meg a Magic Mirror futhatna jövőre Szájer bulibár néven, a névadó fővédnöksége alatt.)

Szóval én remélem, hogy lesz, csak nem David Guettával meg egy csomó külföldi szeméttel, hanem magyar zenekarokkal, ugyan a rapet én személy szerint utálom, de egy színpadon lehetne akár Halott Pénz, Punnany Massif, Majka, Ganxta Zoli és hasonlók is.
Mivel ezekre a Budapest Parkban 2-3 egymás utáni napon van telt ház (24-36 ezer ember) minden évben, még közönség is lenne, ha nem is napi 100 ezer fő. Meg persze nem napi 25 ezer, hanem mondjuk 5-6 ezer forintos árakon, kisebb bevétel, de jóval kisebb kiadás is, mivel ők nem kérnek félmilliárdot vagy többet egy fellépésért, meg a back stage-re sincsenek több millióba kerülő extra igényeik, mint mondjuk Rihannának, ráadásul le szokták adni azt a műsort, amire szerződnek, fenti csajszival ellentétben.

Igaz, milliárdos bevétel nem lenne, csak néhány százmilliós, de annyi biztosan, hogy a dolgozóknak még egy évig ételt adjon a szájába, és ne kelljen őket kirúgni.
Ingyen adtam az ötletet, de ha nagyon fizetni akarnak érte, nem ellenkezem. Vagy mondjuk ha kapok viszonzásul egy kétfős szigetes örökbérletet (nekik nem kerül semmibe, de nekem jól jönne), hát el fogom fogadni. (Nehogy azon múljon, hogy aggódnak, nem sértenek-e meg vele. Ennyire nem vagyok sértődős.)

@berne:
Neki nem lenne semmi, mert már kiszállt a Szigetből, talán 10%-nyival van még benne, meg tanácsadóként. Utoljára a 25. Szigetet csinálta ő, de már azt is csak azért, hogy a kerek évfordulót még levezényelje, már évekkel azelőtt tervezte, hogy átadja másnak a vezetést (jelenleg Kádár Tamásnak hívják a Sziget vezetőjét), a tulajdonjogot meg már évekkel korábban el is adta egy külföldi cégnek.
Le vagy maradva pár prospektussal.

cardiobascuralis 2020.12.05. 14:33:31

@odamondó:
Ha irigyled, csináld utána.
Szabad a pálya.

Irbisz 2020.12.05. 14:46:00

már nem is ő a tulaj, nem ő dönt arról mi lesz 2021-ben:
24.hu/fn/gazdasag/2019/07/26/sziget-eladas-15-milliard/

odamondó 2020.12.05. 18:00:27

@cardiobascuralis: 'szabad a pálya'. Valóban?

(amúgy semmit sem irigylek tőle)

Gösser söralátét 2020.12.05. 19:06:46

@cardiobascuralis:

Röhögök azokon akik azt hiszik, ez így van.
Azzal pattitnottak le a Hősök terének bérléséről, hogy a felületre nem szabad rendezvényt szervezni, majd fél év múlva mégis ott vágtázott Geszti elvtárs lovascsapata akiknek érdekes módon lehetett a felületen futkorászni.

gigabursch 2020.12.05. 21:23:58

Támogatom!

Gerendait sem sajnálnám a covid statisztikákból.

cardiobascuralis 2020.12.05. 22:15:18

@Gösser söralátét:
Nem tudom, a Szigetet a Hősök terén rendezték?
Mikor?
Abban az évben pont nem voltam.
Pedig eddig azt hittem, minden évben voltam. Az idén is, igaz, szűkebb társasággal és kevesebb koncerttel, de a helyszínen, a tervezett időpontban.

@gigabursch:
Mi sem téged.
Gerendai - veled ellentétben - egy ritka normális faszi. Ezt csak a hozzád hasonló bunkók gondolják máshogy. Mondjuk már Hofi is megmondta, hogy túl sok van belőletek. És azóta exponenciálisan nőtt a számotok, főleg mióta az O1Gecigány seggét nyaljátok.

cardiobascuralis 2020.12.05. 22:16:22

@Gösser söralátét:
Gondolom, azokat érdekli, akik ilyeneket kérdeznek tőle.
Kétlem, hogy ő menne oda, hogy nyilatkozni szeretne. Nem olyan.

kéki béla 2020.12.05. 22:43:07

Soha többé sziget!
Képtelenek a nagyvárosi környezethez alkalmazkodni, mások zavarasa nélkül szórakozni. Nem valók emberek közé.

cardiobascuralis 2020.12.05. 23:47:11

@kéki béla:
Pont ezért nem is nagyvárosi környezetben volt soha, hanem kint egy lakatlan szigeten.

within 2020.12.06. 10:08:29

@cardiobascuralis: jó ötlet, de erre már nincs esély a mai világban

kéki béla 2020.12.06. 12:07:18

@cardiobascuralis: te ennyire elmebeteg vagy? Mert azt nem is feltételezem, hogy hazudnál. (szarkazmust meg nem nézek ki belőled)

odamondó 2020.12.06. 23:24:08

@kéki béla: huh az az évi 5 nap... Kőkemény...

kéki béla 2020.12.07. 11:43:17

@odamondó: nyolc. És próbálj csak öt napig napi 2-3 órákat aludni, mert hajnali háromig nem lehet a kibaszott dübörgésetek miatt, hatkor meg kelni kell, mert meló!
Az, hogy ti paraziták megtehetitek, hogy alszotok, amikor kedvetek tartja, meg a speedtől egy héten át nem kell aludnotok, még nem jelenti azt, hogy a tisztességes emberek nyugalmát jogosan zavarjátok.
Hogy a hivatali élősködők ezt leszarják, az elég szégyen.

cardiobascuralis 2020.12.07. 14:27:17

@kéki béla:
3 épület (Kerék csárda, Honvéd üdülő, Honvéd csónakház) van egy több mint 10 négyzetkilométeres területen.
Én ezt nem nevezném nagyvárosi környezetnek.

Elmebeteg meg a kurva édesanyád.

cardiobascuralis 2020.12.07. 14:34:48

@kéki béla:
A hangerőt valóban csökkenteni kellene, meg nem kellene tuc-tuc diszkó, mivel a mély hangok terjednek nagyobb távolságra, és azok onnan jönnek.

Vagy 15 éve volt, hogy beszélgettünk a Civil szigeten (a Sziget fesztivált egyik területe) a Fúzió rádió bódéja (talán lakókocsi volt, már nem emlékszem) előtt, ahol halkan szólt valami chill-out zene (egy Kozmi nevű rádiós DJ tolta), annyi halkan, hogy egy csomóan odajöttek aludni hálózsákkal. Aztán egyszer csak jöttek a Sziget zajmérői, hogy vegyék lentebb a hangerőt, mert kintről mérték, hogy ez a hely túl hangos. Kérdeztük is tőlük, hogy ez? Szerintük? Mire ők, hogy kintről ez az irány. Mire mondtuk nekik, hogy nem lehet, hogy a Civil sziget mögött lévő és valóban ezerrel üvöltő tuc-tucot nyomó 3-4 kocsmapult lesz a bűnös?
Szóval igen, ezeknél valóban kellene hangerőt csökkenteni, nem hiszem, hogy ne lehetne szórakozni megsüketülés nélkül is. De ez nem jelenti azt, hogy törölni kellene az egészet.

kéki béla 2020.12.07. 16:36:49

@cardiobascuralis: igen, igazam van, te tényleg elmebeteg vagy.

kéki béla 2020.12.07. 16:38:34

@cardiobascuralis: drogosok, a nagyszínpad hajnali háromig "élvezhető" műsora, óriási szemét stb. Nem, ez a fővarosnak sem hoz annyit, hogy ellentételezze az okozott károkat.

cardiobascuralis 2020.12.10. 14:52:16

@kéki béla:
Igazam van, édesanyád tényleg büdös,tetves kurva.

A nagyszínpadon 11-kor befejeződik a műsor a Sziget kezdete óta. Ha te erre hajnal 3-ig élvezel, az már nem a Sziget hibájára utal, hanem a te agyproblémádra.
Drogosból ott sincs több, mint a város bármelyik szórakozóhelyén, sőt, inkább kevesebb, a Szigeten max. füvezik a túlnyomó többség, nem kokózik, mint mondjuk az Ötkertben és a gazdád vejének meg lányának a fél bulinegyedet kitevő egyéb szórakozóhelyein.

Szóval oké, hogy agyatlan faszkalap vagy, de muszáj ezt minden hozzászólásoddal reklámoznod?
Már mindenki tudja enélkül is.

kéki béla 2020.12.10. 17:32:17

@cardiobascuralis: majd még el is hiszem neked... Baromarcú. Akkor biztos a zajvonalon elérhető egyedek hazudtak.

odamondó 2020.12.10. 18:37:06

@kéki béla: jól mellé ment.

1. a zöld pardon közelében lakom 10+ éve (most már valami más neve van) májustól szeptemberig a hét legtöbb napján buli van. ;) csukott ablakkal alszom a szabadnapjaimon légkondi nélkül nyáron. Nem halok bele. Én is odajártam bulizni amikor fiatal voltam.

2. Éjjel dolgozom és nulla közöm irodához. Így a véleményem szerint délután 2ig zárják le az utcám, mert mindenki hangoskodik.

cardiobascuralis 2020.12.13. 04:08:35

@kéki béla:
A Baromarcú a beceneved?
Találó.

@odamondó:
Én még most is odajárok, Barba Negra Track a neve pár éve. :-)
(A közelében mondjuk nincs lakóház, csak irodaházak, majd most lesz, ha Szélkakás Leisztinger (az MSZP-s Tüttő Kata gyerekeinek apja, egyébként nyal a Fidesznek is, meg most épp Karácsony bandájával korrumpál BKV-témakörben, egy banda ez, a kurva anyjukat, az összesnek) felépíti a lakóparkját.

Egyébként a Sziget szerintem is hangos, pár éve korán leléptem, és az Óbudai Szentlélek téren a HÉV.re várva bizony kurva hangos volt hajnal 2 körül. De nem a koncertszínpadok, azok akkor már rég nincsenek, hanem a tuc-tuc, azt ezzel a Baromarcú becenevű faszkalappal együtt irtanám ki. A világból is.

Egyébként a régi ZP-ben is jóval hangosabb volt a koncertek után a diszkó, mint maguk a koncertek. BME-sekkel mértük meg, műszerekkel. Azok nem hazudnak.

odamondó 2020.12.14. 13:23:04

@cardiobascuralis: ja nincsenek lakóházak a közvetlen közelben, de az éppen nem közvetlen közelben meg hallod.

11110000 2020.12.21. 01:40:27

@odamondó:
Persze, a mélyeket még a pesti oldalon is. De a pesti oldalon is csak irodaházak vannak (plusz a Nemzeti Gabonasiló, jelenleg színház funkcióval, meg a Müpa).
A vicces az (meg a régi ZP-ben is az volt), hogy a koncert utáni diszkó a jóval hangosabb, mint maga a koncert, amit 10-kor be kell(ett) fejezni.
Állítólag a Barba télre is odaköltözött volna a Trackbe, nem tudom, a vírus miatt folytatták-e a téliesítést egyáltalán, de szeptember végén azért zártak be a többi nyári helynél korábban, hogy téliesítve újranyitnak november közepén.
süti beállítások módosítása