Fülesbagoly

Tarja Turunen új lemeze még sötétebb lesz

2018. október 18. - tothjutka

A Nightwish volt énekesnője, Tarja Turunen új szólólemezt készít, amely a Shadow Self című albumához képest is sötétebb és súlyosabb lesz. A finn metalkirálynő október 28-án a budapesti Barba Negrában koncertezik a Stratovarius társaságában.

tarja.jpg

Tarja Turunen 2016-ban jelentkezett a Shadow Self című szólólemezével, ami hatalmas sikert aratott. Az énekesnő világkörüli turnéja során 40 országban mintegy 200 koncertet adott, amit nagyjából egymillióan láttak. Tarja és stábja annyit utazott, hogy 7,5-szer megkerülhették volna a Földet. A turné alatt koncertfilmet is forgattak, amely Act II címmel július végén jelent meg dvd-n.

Bár a művésznő meglehetősen elfoglalt, már elkezdett dolgozni a következő szólólemezén. – „Egyelőre nem sok részletet tudok elmondani, de azt megerősíthetem, hogy már készülnek az új dalok. Valójában sokkal több dalt írtam már, mint amennyi egy lemezhez szükséges. Jelenleg a szövegeken dolgozom. Úgy érzem, hogy az új album sokkal sötétebb lesz, mint az előző, és talán azt is mondhatom, hogy súlyosabb is. És nem tudom elfelejteni a szimfonikus oldalamat, hiszen az első szerelmem a klasszikus zene volt. Ettől sosem fogok elszakadni”- árulta el egy interjúban.

Tarja arról is mesélt, hogy milyen inspirációk formálják a dalait. – „Minden, amit az utazásaim során tapasztalok általánosságban, és természetesen az életem alakulása is bekerül a dalokba. Ez így rendjén való. Lehet, hogy úgy is tudnék dalt írni, ha belehelyezkednék valaki más nézőpontjába, ami engem személyesen nem érint, de az valahogy nem lenne az igazi. Szükségem van arra, hogy az én lelkemből szóljanak a szerzeményeim. Nagyon fontosak a személyesen megélt élmények és tapasztalatok, hiszen ezek tettek azzá, aki ma vagyok. Nem ugyanaz az ember lennék, ha nem jártam volna be ezt a hosszú utat”.

Az énekesnő a mindennapjaiba és a dalok születésének körülményeibe is bepillantást nyújtott: -„ Az életem a megfelelő szervezésről szól, hiszen egyszerre vagyok otthon alkotó művész, illetve egy hatéves gyerek édesanyja. Ez 24 órás munka. A nagy kérdés, hogyan tudom meghúzni a határt a családi és a művészi élet között? Nálam ez a kettő eléggé összemosódik, hiszen otthon dolgozom és nem is akarok máshová elmenni. Ez az én kis menedékem: otthon írom a dalokat, otthon veszem fel őket a házi stúdiómban és ott is készítem elő őket. Szóval minden az otthonomban zajlik, és nem győzök elég hálás lenni ezért az alkotói szabadságért, hiszen nyugodtan szárnyalhatok. Nagyon élvezem ezt a szabadságot”.

Tarja Turunen új szólólemeze várhatóan jövőre jelenik meg. Az énekesnőt élőben a finn power metal alapvetés, a Stratovarius zenekar társaságában lehet legközelebb élőben hallani Budapesten, mégpedig október 28-án a Barba Negra Music Clubban a Nordic Symphony 2018 című turné keretében. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr7714308751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása