Saját vörösborral jelentkezett a Pearl Jam. A világhírű amerikai rockzenekar limitált szériában, mindössze 450 dobozban adta ki saját borát. A dobozok négy-négy palackot tartalmaztak, különböző címkékkel. A rajongók rekordidő alatt kapkodták el, a bevételt jótékony célra fordítja a banda.
Két tapasztalt borász, a Washington állambeli Mark Ryan Winery szakembere, Mark McNeilly és a Sleight of Hand Cellars képviseletében Trey Busch együttműködésében jött létre az Underground Wine Project, amely megalkotta a Pearl Jam zenekar saját borát. A Syrah/Cabernet vörösbort a közelgő Home X Away elnevezésű turnéjuk előtt dobták piacra limitál szériában. Mindössze 450 doboz készült, mindegyikben négy-négy palack borral. Az üvegeket különböző címkékkel látták el a Pearl Jam-grafikák stílusában. A képek a turné négy állomásának jellegzetes épületeit ábrázolják, így Seattle, Chicago, Boston és a Montana állambeli Missoula városképe jelent meg a palackokon.
A Pearl Jam elsőként a leghűségesebb rajongóit tájékoztatta a különlegességről egy hírlevélben, és a 450 doboz rekordidő, mindössze 12 perc alatt gazdára talált anélkül, hogy a zenekar értesítette volna a sajtót. A dobozokért 150 dollárt fizettek, és végül összesen 67 500 dollár folyt be az eladásból. A pénzt Eddie Vedder és társai nem tartják meg, hanem az általuk alapított jótékonysági szervezet, a Vitalogy Foundation kapja meg. Az alapítvány olyan non-profit szervezeteket támogat, amelyek közösségi egészségmegőrzéssel és fejlesztéssel, környezetvédelemmel vagy helyi művészeti tevékenységekkel és kulturális terekkel foglalkoznak.
A Pearl Jam öt év után ezen a turnén koncertezik először a szülővárosában, Seattle-ben. Augusztus 8-ra és 10-re már nemigen lehet jegyet kapni a Safeco Field nevű stadionba, akkor az érdeklődés, pedig 90 000 férőhelyről van szó a két bulin. A koncertek különlegessége, hogy a bevételt, sőt még azon felül az egyéb adományokat is a nagyvárosban elharapódzott hajléktalanság megszüntetésére fordítják.
„Itt nőttem fel, de még csak ehhez hasonlót sem láttam. Egyikünk sem”- mondta Mike McCready gitáros a The Seattle Times című lapnak. – Rendben, és akkor mi legyen? Csak üldögéljünk karba tett kézzel, hogy sajnos ilyen az élet? Vagy inkább ássunk le a téma mélyéig, keressünk olyan partnereket és szervezeteket, amelyek hajlandók együttműködni a megoldásban vagy egy hosszú távú terv kidolgozásában! Természetesen nem tudjuk a megoldást vagy a válaszokat a kérdésekre, ezt meghagyjuk a szakembereknek, de a magunk eszközeivel szeretnénk részt venni a munkában!”- tette hozzá a zenész.
A zenekar el is indította ezt a folyamatot Seattle-ben, amikor felajánlott egymillió dollárt a hajléktalanság ügyének hosszú távú megoldására, és ehhez kapcsolódóan adománygyűjtő kampányt hirdetett. Csaknem hetven cég, szervezet és magánember csatlakozott hozzájuk, így most már 11,5 millió dollárnál jár a gyűjtés. Emellett nyolcvan étterem vállalta, hogy a Pearl Jam első „hazatérő” Seattle-i koncertje napján, vagyis augusztus 8-án minden rendelés összegének 10%-át átutalják a Home Shows jótékonysági alapba.