A zene és a vizualitás egymás jegyesei – amikor képeket látsz, gyakran zenét képzelsz mögé, amikor muzsikát hallgatsz, történések, mozgóképek, más világok jelennek meg lelki szemeid előtt. A B-OLDAL Fotókiállítás egy különleges esemény, melyre az alkotók lemezborítóként örökítették meg a pillanatot és ehhez ismert magyar zenészek nyújtottak számukra segítséget.
Frenket egy Tom Waits ihletésű kép örökíti meg (kiállítási fotó)
Abból mindig csak valami jó sül ki, amikor kreatív emberek sok időt töltenek egymással, hosszasan beszélgetnek, megosztják egymással gondolataikat, majd dacolva a kényelmességgel, tenni is hajlandóak a jó ötletek megvalósításáért. A B-OLDAL Fotókiállítás efféle kémia eredménye.
Az alapötlet Pritz Péter, az Open Air Rádió zenei szerkesztőjének a fejében fogant. Arra gondolt, milyen jó is lenne újraértelmezni néhány ismert magyar és külföldi lemez borítóját, hazai zenészek közreműködésével. Péter az ötletet előbb megosztotta barátnőjével, Szűcs Barbarával, majd Open Air Rádiós kollégáival, Ligeti Nagy Tamással, Baksa-Soós Attilával, Bagdi Grétivel és Wágner Gáborral. Szűcs Barbara fotós, így az sem volt kérdéses, ki készítse el a képeket. A gondolatból hamarosan megszületett 25 izgalmas fotó és a kiállítás, amely péntektől az Akvárium Klubban látható. A képek turnéra indulnak, „fellépnek” a VOLT Fesztiválon, a Szigeten és a Strand fesztiválon, végül ősszel visszatérnek az Akváriumba. Ezután a fotókat egy jótékonysági aukción elárverezik. Az így befolyt összeget a kiállítás alkotói az értelmi sérült színészekből álló Baltazár Színháznak ajánlják fel.
Ágy asztal tévé - kicsit újragondolva (kiállítási fotó)
Az alkotók megosztottak a Fülesbagollyal néhány kulisszatitkot is. Az ihlető forrás sosem az eredeti borítókép volt, hanem csak és kizárólag a lemez címe. Mint mondják, ügyeltek rá, hogy a régi és az új borítók ne hasonlítsanak egymásra. A címek alapján szituációkat gondoltak ki és ahhoz kerestek szereplőt. Mindannyian sok zenészt ismernek, tudják, milyen személyiségek, így sokszor ez volt a befolyásoló tényező, és nem az, hogy az eredeti előadóval mennyire harmonizálnak. Próbálták úgy összeválogatni a szereplőket, hogy minél szélesebb legyen a merítés. Ez az ihletforrásul szolgáló lemezek esetében is így volt.
Ernyőtengerbe tévedt Sonya (werkfotó)
Az alkotók kedvcsináló gyanánt két fotót mutattak meg nekünk. A többek között a Hiperkarmából ismert Frenk fotójának címe Záróra. Egy könnyű vasárnap délután készítették el a Széll Kálmán téren, a Nemdebárban. A Frenk fotó Tom Waits „Closing Time” című albumára válaszol, és egy elég tipikus szituációt mutat meg. A csapatnak a Closing Time-ról automatikusan Frenk ugrott be, mivel az ő dalai részben a budapesti borgőzős éjszakákról és leharcolt hajnalokról szólnak. Egyszerűen jól áll neki ez a kép, a szitu, vagy épp fordítva: a szitu és a kép áll jól neki. A Heaven Street Seven-ből ismert Szűcs Krisztián fotója a Kispál és a Borz „Ágy asztal tévé” lemezborítójára felel. Ez egy budai lakásban lett fotózva, aminek teraszáról látszik az egész város. A művész (akinek megvan már mindene, ágya, asztala, tévéje) magányosságáról szól a kép. A rajongóktól kapott ajándék plüssfigurák között réved a semmibe. Krisztián nagyon jó karakter, hitelesen hozza a kicsit kiégett, szenvtelen, dekadens popfigurát. Elsőre talán senkinek sem szúr szemet a tévé a képen, pedig ott van az, csak beolvad a térbe, tükör és a festmények között.
Vitáris Iván az Ivan & The Parazol-ból: hát ebből mi lesz? (werkfotó)
A zenészek, akik modellt álltak a fotókhoz: Kiss Tibi, Lovasi András, ef Zámbó István, Wahorn András, a Bëlga (Bauxit, Még5Milliárd, DJ Titusz, DJ Marvin és Tokyo szelleme), Frenk, az Apey & the Pea zenekar (Áron András, Prepelicza Zoltán, Makai László) Sena, Minda Endre, Szabó Csaba, Pajor Tamás, Ganxsta Zolee, Zságer Balázs, Marge, Sonya, Baksa-Soós Attila, Linczényi Márk, KRSA, Papp Szabi, Vitáris Iván, Szűcs Krisztián, Mango, Palotai Zsolt, Ligeti György, MC Kemon, valamint egy titokzatos személy, akinek kilétét egyelőre nem kívánják felfedni. A kiállítást Lévai Balázs nyitja meg.