Fülesbagoly

Rajongó készítette a Kodály Spicy Jazz új videóklipjét

2020. október 23. - Bagolyhír

Mesébe illő a Kodály Spicy Jazz legújabb videóklipjének története. A zenekar váratlan üzenetet kapott egy fiatal, 19 éves rajongójától, Nagy Bálinttól, aki engedélyt kért arra, hogy animációs klipet készíthessen a Felülről fúj az őszi szél című népdalfeldolgozásukhoz. A végeredményt elsőként a Fülesbagoly blog olvasói láthatják. Nagy Bálinttal beszélgettünk élete első klippremierje kapcsán.

kodaly_spicy_jazz_felulrol_fuj_klipscreenshot.jpg

 Honnan jött az ötlet, hogy gyakorlatilag ajándékba egy klipet készíts a Kodály Spicy Jazz zenekarnak?
- A tavaszi karantén alatt belekerültem egy Woody Allen-szerű spirálba, és nagyon sok jazzt hallgattam. Kíváncsi voltam, milyen újdonságok vannak a magyar jazz zenében, és a Spotify-on bukkantam rá a Kodály Spicy Jazz dalaira, amelyek nagyon megfogtak és inspiráltak. Régóta gondolkodtam már azon, hogy készítsek egy kisfilmet, ami valamilyen módon a magyarság témáját dolgozza fel, és amikor rátaláltam a népdalfeldolgozásaikra, adta magát, hogy az egyik dalukra csináljak egy animációs klipet. Ehhez kértem az engedélyüket, írtam nekik a Facebookon, ők pedig nagyon jó fejek voltak és rögtön igent mondtak.

profpic_00000.jpg

Filmkészítést, animációt tanulsz vagy ezzel foglalkozol?
- Autodidakta vagyok, suliban nem tanultam vágást vagy animációt, de igyekszem folyamatosan fejleszteni magam, most egy 3D képzés van folyamatban. Videóvágó vagyok jelenleg és streamerek anyagait készítem. Korábban főleg magyarokkal, 2020 eleje óta viszont kizárólag amerikai streamerekkel dolgozom együtt. A Kodály Spicy Jazz zenéit is használtam már egyébként munka közben, például a Scuffed Podcast 100. epizódjában.

Készítettél már korábban is zenei videót valakinek?
- Nem, de kísérleteztem már ilyesmivel. Például a Daft Punk zenéire raktam össze kisebb videókat, amikben azt próbálgattam, hogyan lehet különböző színekkel digitálisan festeni. De mindent egybevetve ez a Kodály Spicy Jazz-klip az első teljes és önálló zenei videóklipem a koncepciótól a megvalósításig. Arra törekedtem, hogy a zene és a vizuális élmény összhangban legyen, de ne legyen kódolhatatlan. Egy történetet akartam elmesélni képekkel és különböző szereplőkkel.

Mindössze 19 éves vagy, és ebben az életkorban számomra meglepő, hogy a karantén alatt nem könnyűzenét, hanem jazzt hallgattál, ráadásul egy olyan zenekar fogott meg, amely magyar népdalokat dolgoz fel. A zenéhez milyen kötődésed van?
- Nyíregyházán éltünk 12 évig, és a Kodály Zoltán Általános Iskolába jártam, ahol természetesen nagy hangsúlyt fektetnek a Kodály-módszerre és az emelt szintű énekoktatásra, illetve lehetőségem nyílt a Cantemus Kórusban énekelni. Szóval a zene abszolút a mindennapjaim része, de a családunkban a testvérem az, aki igazán tehetséges. Ő nemrég végzett zongora szakon a Zeneakadémián és most Hollandiában folytatja a tanulmányait. Én gitároztam, amit most újra el akarok kezdeni, mert nagyon hiányzik a zene. Hosszú távon is vannak terveim, mert nagyon érdekel a zenei producerek munkája, ezt is szívesen csinálnám.

Megkérdeztük a Kodály Spicy Jazz művészeti vezetőjét, Görögh Dániel trombitást is arról, mit szóltak Bálint kéréséhez.

- Nagyon meglepődtünk, amikor megkaptuk az üzenetét, ami annyira szimpatikus volt, hogy gyakorlatilag látatlanban bizalmat szavaztunk neki. Amikor megalapítottuk a zenekart, nem titkolt célunk volt, hogy a Kodály Zoltán által gyűjtött gazdag, magyar népdalkincset kicsit más, modern, de igényes jazz zenei köntösbe bújtatva közelebb vigyük és újra megszerettessük a mostani fiatalokkal. Jó értelemben vett hideglelős élmény, hogy ezek szerint ez sikerült, sőt Bálintot még alkotásra is inspiráltuk. Óriási boldogság ez a számunkra – mondta Görögh Dániel.

gdp_gorogh_dani.jpg

A Kodály Spicy Jazz zenekar a Kodály Zoltán halálának ötvenedik évfordulója tiszteletére rendezett Kodály emlékévben indította útjára zenei projektjét a Music Fashion kiadóval közösen. A négy profi muzsikus a jazztől a pop-rockzenén át a metalig számos műfajban otthonosan mozog és több hazai zenekarban muzsikál. Ebben a formációban Kodály Zoltán által gyűjtött népdalokat gondolnak újra és hangszerelnek át 21. századi szempontok alapján, könnyed, instrumentális jazz stílusban, hogy a legismertebb és legkedveltebb népdalok friss, kreatív és lendületes megközelítésben ismét eljussanak a fiatalokhoz. A Kodály Spicy Jazz első nagylemeze, a Reloaded 2018-ban jelent meg, és azóta a zenekar Magyarországon, illetve számos helyen külföldön is koncertezett, egyebek mellett Cipruson, Marokkóban, a Kanári-szigeteken, Linzben, Stuttgartban, Rómában, Erdélyben, a rangos Bakui Jazz Fesztiválon, valamint a fellépésükkel indult a strasbourgi Európai Parlamentben a magyar V4-elnökség időszaka is. Bemutatkozó lemezüket idehaza Fonogram-díjra jelölték az év hazai világ- és népzenei albuma kategóriában.

A Kodály Spicy Jazz legközelebb október 31-én koncertezik Bodrogkeresztúron, a Henye Borbárban a Keresztúri Napok rendezvénysorozat programjában.

Tölgyi Kriszta

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr4916254552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása