Társadalmi célú hirdetés címmel 11 számos lemezzel jött ki Kölyök, azaz Nemes Gábor. A gitáros, énekes, dalszerző a legelső Fülesbagoly Tehetségkutatót nyerte meg még 2017-ben, és ekkor lett az év felfedezettje is az Öröm a Zene nagydöntőjében. A pécsi muzsikus társadalomkritikus, humorral átitatott dalai évekkel ezelőtt születtek, de egy hosszas betegség miatt most jelentek meg.
- Most, hogy végiggondolom, majdnem az összes dalszövegben van kritikus természetű poénkodás - fogalmazott kölyök. - Persze azért nem mindig vagyok ilyen gunyoros, mostanában például sokat szelídültem ezen a téren. Ennek a lemeznek ugyanis kb két éve kellett volna megjelennie, de akkoriban kimutattak nálam egy komoly betegséget. A terápia időszaka elég húzós volt, bár a polgári életemben helyt tudtam állni, a félkész album befejezésére már nem maradt erőm. Most, hogy sikerült a gyógyulás útjára lépnem - le is kopogom, persze nem vagyok babonás, mert az rossz szerencsét hoz - végre megszületett a “Társadalmi célú hirdetés”, és ez valami hihetetlenül felszabadító érzés. A humoros szövegek mindig közel álltak hozzám, az általam kedvelt magyar könnyűzenei előadók dalszövegeiben is sokszor akad kisebb-nagyobb irónia. Az album számai közül néhány a covid időszakában fogant - “Mindenki be van szarva”, “Hómofisz”- de többségük általánosságban feszegeti a társadalom és a társas érintkezés fontos kérdéseit, mint például hogy “ki fingott? “ vagy hogy érdemes-e mindenképp megvenni a leárazott cuccokat a szupermarketben, stb.
A dalok zenei szövete általában fingerstyle típusú gitártémákból indul ki, a produceri munka során ezek a szólamok lettek szétbontva különböző hangszerekre és effektekre.
- Amíg egy pop-rock dal gitáros feldolgozása során a gitáron próbáljuk meg egyidőben eljátszani a basszus szólamot, a harmóniákat, a vokál dallamokat, esetenként kopogással a dobot is, ez itt most visszafelé történt. Azaz a sokszor meglehetősen komplex gitár játékból lett létrehozva hagyományosnak mondható könnyűzenei hangszerelés - folytatta Gábor. - Az albumot lényegében egyedül készítettem, néhány dalban működtek közre zenész barátaim, és pár helyen segítettek be a stúdiómunkába. Ezért örök hálám fogja őket hajszolni.
A közreműködők: Komfortzóna: Ligeti Gyuri keverés, Péter Tomi basszusgitár (Komfortzóna), Bagány Attila producing, Baksa Péter basszusgitár (Feszíts), Dömösi Tamás szaxofon, Rekvényi Márta vokál (Milfhunter) és Baksa Péter nagybőgő (Dilemma). Az album borítókép Horváth Edit munkája.