Fülesbagoly

Hájer Gergővel még a lágy is kemény

2017. szeptember 16. - Bagolyhír

Brutálisan indul az Audionerve első albuma, a sötét hangzás és a lassú, néhol középtempós súly pedig egy-egy nekilendülést leszámítva végig megmarad. A zenekar dalainak szerzője, gitárosa, producere, szíve, mindene Hájer Gergő nyilatkozott.

au.jpg

Leginkább az egyre nevesebb Omega Diatribe gitárosaként ismernek, de hónapok óta lehet tudni, hogy készülsz valami saját extrával. Miért választottad egy időre a külön utat, mit tudsz másképp elmondani zenészként ezzel az anyaggal?

- 2013-ban pattant ki a fejemből, hogy fel kéne használnom azokat a dalaimat is valamilyen formában, amelyek érezhetően nem passzolnak az Omega Diatribe világába, ám mégis nagyon fontosak a lelkemnek. Ennek apropójából született meg az Audionerve projekt, ahol összegyúrtam az Omega Diatribe mellett íródó számaimból egy nagylemezre való anyagot. Szeretek mindig újabb és újabb célokat kitűzni magam elé, amelyeken tudok dolgozni, amelyek lefoglalnak és örömet okoznak. A dalszerzés mindig is az egyik legnagyobb örömfaktor volt az életemben, ezért ilyen téren végképp nem tudok a seggemen ülni. Folyamatosan dolgozni akarok valamin, ezért szükségem volt egy olyan területre, ahol 90%-ban rajtam áll minden, és nem kell senkire várnom, senkit noszogatnom, senkihez alkalmazkodnom.

Korábbi interjúidban hangsúlyoztad a kötődésed a groove metalhoz, amely a kétezres évek elején nagyon ment. Aki ezt szereti, fülig érő szájjal fogja végighallgatni a lemezed. Hogy látod ennek a vonulatnak a helyét a ma metaljában?

- Remélem, igazad lesz, és tényleg teljes mértékben magáénak tudja érezni majd a lemezt az a hallgató, aki a 90-es évek, illetve korai 2000-es évek groove/modern metal zenéin nőtt fel. A jól bevált recept alapján készült a lemez… Úgy látom, hogy kicsit háttérbe szorult ez a vonulat manapság, amivel nincs semmi gond, hiszen a zenei szcénáknak is megvan a természetes evolúciójuk, és minden korszaknak a maga szépsége. Ám mivel ez a vonal baromi fontos nekem, hiszen az ezt a stílust képviselő zenekarok miatt vagyok ma az az ember, aki vagyok, mindenképp szerettem volna lefektetni a bennem lecsapódott érzelmeket egy lemez formájában. Nem a világot akarom megváltani vele, nem akarok semmi újat feltalálni. Ha viszont lesz, akinek egy kicsit is jelenteni fog valamit a Burn Your System, és magára talál a nótákban, akkor én már elégedett vagyok!

A vokálért és a dalok szövegéért Andres Vincze a felelős. Honnan a munkakapcsolat vele, miért rá esett a választásod?

- Andresszel nagyon régóta ismerjük egymást, még abból az időkből, amikor én a szárnyaimat bontogattam ifjú titánként, ő meg a Monastery-t nyomatta. Közeli kapcsolat alakult ki közöttünk, ismerjük egymás szarságait is, ezért tudtam, hogyan kell hozzá állnom, és ő is, hogyan lehet velem együtt dolgozni. Az eredeti terv szerint két dalban énekelt volna, az összes többit pedig más és más énekessel rögzítem, de idővel rá kellett jönnöm, hogy túl nagy fába vágtam a fejszémet. Ha ragaszkodom az elképzelésemhez, szerintem még 2020-ban sem jön ki a lemez. Szóval megbeszéltem magammal, hogy nem árt egy lemeznek, ha legalább az ének egységes rajta, így a teljes anyag énekfelvétele Andrest illette, aminek ő szerencsére teljes mértékben örült. Utólag egy cseppet sem bánom, hogy Ő vokálozik a korongon, hiszen eszméletlen tehetséggel van megáldva, és hatalmasakat énekelt a lemezre.

Három vendégzenész tűnik fel a Burn Your Systemen, nem is akárkik: a Static-X egykori dobosán, Nick Oshirón és a Chimairát, sőt a Slayert is megjárt Kevin Talley-n kívül az ektomorfos Schrottner Tomi. Hogyan zajlott velük a közös munka, és mennyire volt ez valóban közös? Az általuk is játszott dalok minden pillanata a tiéd?

- Nagyon rugalmasak és lelkesek voltak mind a hárman, egy rossz szavam nem lehet egyik munkafolyamatra sem, megtiszteltetés és öröm volt velük együtt dolgozni! Egyedül Tomival zajlott személyesen a stúdiózás, hiszen Nick Las Vegasban, Nevadában rögzítette az ő részét, míg Kevin San Antonióban, Texasban. Tomi és Nick felvételeit, hogy mi az elképzelés és mit szeretnék hallani az adott részre, többnyire én vezényeltem, de ezenfelül természetesen kellő nyitottsággal álltam hozzájuk, hogy ők is ki tudjanak teljesedni a felvételek alatt. Attól nem féltem, hogy valami olyasmit veszünk fel, amivel aztán végképp nem tudok azonosulni. Kevin esetében viszont egy már előre feljátszott dobsávra írtam meg az egész dalt, ami roppant inspiráló volt, hiszen korábban még soha nem csináltam ilyet. Roppant érdekes utólag meghallgatni, hogy mennyivel másabb megoldások születtek így, mintha a jól bevált munkamódszeremet követtem volna, amikor a fejemben már megszületett fő riffre vagy akár refrénre építem fel a számot.

Lejátszóhoz kötött anyagnak gondolná az ember, de fölmerül benne a kérdés: élőben nincs esély megfuttatni a lemezt?

- Megmondom őszintén, hogy még nekem sem tiszta a kép, mit is szeretnék pontosan ezzel az anyaggal. Jelenleg úgy gondolom, hogy az Omega Diatribe mellett igencsak nehezen tudnám belepréselni az életembe azt, hogy ez is egy működőképes formáció legyen, emellett viszont kiált magáért a produkció, hiszen hamisítatlan koncertdalok szerepelnek a lemezen. Egyelőre nem akarok semmit lefixálni ez ügyben, majd meglátjuk, mit hoz az élet.

Mennyi saját anyag maradt a tarsolyodban, várható-e tőled valami Burn Your Systemhez hasonló a jövőben?

- Viszonylag termékeny vagyok zeneileg, ezért már három dalnak megvan a vázlata a következő Audionerve-lemezre. Szeretem mindig magasabbra és magasabbra tenni a lécet, ezért elég merész vágyaim vannak az új lemezt illetően, de nem akarok semmit elkiabálni. Köszönöm a támogatást és a segítséget mindenkinek, aki bármilyen szinten hozzájárult, hogy mindaz létrejöhessen, amiről most beszélgetünk.

audionerve.jpg

A közelmúltban változás történt az Omega Diatribe-ban, az énekes Komáromi Gergely helyére Lucsányi Milán került. Ez a tagcsere milyen változást jelent a zenekar életében?

- Kétségtelen, hogy ezzel a malőrrel most kicsit lelassultak az új lemez munkálatai, hiszen az eddig felénekelt sávokat gyakorlatilag egy klikkel helyezhettem a kukába. Ezzel párhuzamosan viszont roppant inspiráló egy olyan frontemberrel dolgozni a zenekarban, aki száz százalékosan odateszi magát, és belső indíttatásból végzi a dolgát. Hamarosan kezdődnek az énekfelvételek Milánnal, én már nagyon várom. Teljes meggyőződéssel megnyugtathatok mindenkit, hogy megéri a várakozás az új Omega Diatribe-lemezre!

Az ESP Guitars egyik magyarországi képviselője vagy – ők hogyan találtak rád? Azonkívül, hogy a hangszereiket használod, mivel jár ez a megtisztelő pozíció?

- Kb. tizenhárom éve használok ESP és LTD gitárokat: szerelem volt első látásra. Akkoriban még nehezebb volt hozzájutni ehhez a gitármárkához Magyarországon, ezért baromi sokat kellett várjak a hangszerre, de amikor végre kézbe vehettem, tudtam, hogy hosszú távú szerelem lesz. Ebből kifolyólag bárki bármikor kérdezett róla, akár egy magánbeszélgetés alkalmával, akár interjúkban, én mindig „saját gyerekként” promóztam a brandet, hiszen teljes meggyőződéssel állíthatom, hogy az ilyesfajta metalzenéhez, amit én képviselek, ezek a gitárok dukálnak a legjobban. Idővel elkezdtem demonstrációkat csinálni különféle ESP/LTD szériákról, ahol a minőségi lécet nagyjából oda próbáltam felhelyezni, ahol, mondjuk, a hivatalos ESP gitár demonstrációja áll. Ennek az lett az eredménye, hogy 2015 végén kaptam egy e-mailt Chris Cannellától, az ESP egyik fejesétől, hogy folyamatosan monitorozzák a szociális médiában részt vevő arcok munkáit, és egyszerűen fantasztikusnak tartja az enyémet, illetve az interjúkat, amelyekben az ESP gitárokról beszélek, és mit szólnék hozzá, ha attól a naptól kezdve hivatalos ESP Guitars Artist lennék, olyan nevek mellett, mint Jeff Hanneman/Tom Araya (Slayer), James Hetfield/Kirk Hammett (Metallica) stb. Nyilván erre csak egy válasz létezett a fejemben. Azóta is nagyon hálás vagyok a sorsnak, hogy így alakult, és Farkas Zoli mellett én is hozzátehetek egy porszemnyi részt a brandhez Magyarországról. Természetesen a hivatalos képviselői rangnak is vannak szintjei, ahol én valahol az első lépcsőfokokon helyezkedem el, tehát bizonyos kedvezmények mellett azt a kiváltságot élvezhetem, hogy a fentebb említett nevek mellett az enyém is szerepel a hivatalos oldalukon, ami nem kis promócióval jár az Omega Diatribe-nak, illetve az Audionerve-nek. A lojalitásom a brand felé tántoríthatatlan, kíváncsi vagyok, mit fog eredményezni a közös munka a jövőben.

Kiss László

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr3512868662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása