Fülesbagoly

Rockéneklés tanításával csinált karriert Orsi Londonban

2016. december 10. - NagySzabolcs

Rónai Orsi, vagy ahogy sokan ismerik a szakmában, Rocky Orsi 8 éve költözött ki párjával Londonba, hogy ott zenéljenek. Orsi számos munka után éneket kezdett el tanítani. Azóta saját iskolája van, ahol kizárólag rockéneklést oktat, és nem csak a városban: a skype-nak köszönhetően a világ minden tájáról hozzá fordulnak segítségért. Idén felkérték a brit Voice tehetségkutatóba énektanárnak. Interjú Anglia elsőszámú rocktanárnőjével.

165291_483701146768_543376768_5797677_7230617_n.jpg

Hogyan alakult az életed a zenei világban itthon a kőbányai suli elvégzése után? Hogyan jött az énektanítás? 

A suli utolsó évében kezdtem el tanitani. Azért kezdtem el, mert valahogy mindig meg tudtam mondani hallásból, ha valaki rossz illetve jó technikával énekel, és akkor úgy gondoltam, hogy miért ne kezdjem el, ha már értek is hozzá és még pénzt is kereshetek vele. És az élet úgy igazolta, hogy jól csinálom, mert hamar nagyon sokan jöttek hozzám és gyönyörűen fejlődtek. A suli után elkezdtem járni Magyar Hajnal énekstúdiójába, ahol Hajnalnak köszönhetően hatalmasat fejlődött a hangom és a technikám. Szintén suli után kerültem be a Carnia nevű zenekarba, és ennek a bandának szenteltem magam, egészen ameddig ki nem költöztünk Londonba. A Carniával megjelent egy lemezünk, rengeteget koncerteztünk, a Hooligans előzenekara is voltunk 1-2 évig, és az országot bejárva koncerteztünk Magyarország legnagyobb csarnokaiban, köztük a Pecsában is. Ez a zenekar sajnos feloszlott 2007-ben és egy évre rá 2008 májusában költöztünk ki Londonba a zenekar dobosával, akkori párommal (ma már a férjem).

Miért döntöttél úgy, hogy kiköltözöl Londonba? 

Már akkor is a zene volt a mindenünk, és ezért is döntöttünk úgy, hogy kiköltözünk Londonba. A célunk az volt, hogy professzionális szinten tudjunk zenélni, ami sajnos Magyarországon esélytelen volt. Természetesen ez azért nem úgy ment, hogy kijöttünk és minden az ölünkbe hullott. Lassan 9 éve vagyunk itt, rengeteget tettünk és dolgoztunk azért, hogy eljussunk oda, ahol most vagyunk, legtöbbször kemény tanuló pénzek árán.

Nagyon sok helyen dolgoztam, sok mindent csináltam mielött eljutottam oda, hogy megalapíthassam a saját ének stúdiómat. Többek közt dolgoztam bárban, étteremben, idegenvezetőként a Tower bridge-en, és végül a BGM music management-nél kezdtem tanitani profi énekeseket. Ezután kezdtem dolgozni saját énekstúdiómon, a Rocky Music Studio-n, ahol ma már teljes munkaidőben dolgozom, heti 30-35 emberrel foglalkozom.

Jól értelmezem, hogy kizárólag rockéneklést tanítasz? Milyen arcok fordulnak hozzád? 

A tanitványaim között vannak profi énekesek, és olyanok is, akik csak hobbiból énekelnek. A legfiatalabb tanitványom 16 éves a legidősebb pedig 67. Ma már csakis kizárólag rock, metal énekesekkel és “screamerekkel” foglalkozom. Azért specializálódtam erre a stílusra, mert mindig is ez állt hozzám a legközelebb, ebben vagyok a legjobb. Úgy érzem, és ezt a zenei stílust és technikát szinte nem is tanítják, ezért nagyon sokan vannak, akiknek szüksége van segítségre. Főleg mivel sok ember a mai napig azt hiszi, hogy a rockéneklés csak kiabálás, ami egy hatalmas tévedés. Ugyanis ha rockot szeretnél énekelni illetve elkezdesz “scream-elni” technika nélkül hát búcsút mondhatsz a hangodnak 1 éven belül. 17 éve énekelek, foglalkozom zenével és a mai napig tanulok új és új technikákat, hogy folyamatosan tudjak újjat mutatni, és hogy frissen tartsam a tudásomat. És ezalatt a sok éve alatt összegyűjtött tudásból, információból, és különböző technikákból gyúrtam össze azt ami tanitok.

A Skype-nak köszönhetően rengeteg országból vannak tanitványaim, mint például Olaszország, Spanyolország, Franciaország, Skócia, Svédország, Norvégia, Svájc, Dánia, Németország, Ausztria, Japan, Ausztrália, Angila, Magyaország, Ukrajna, Belgium és Kanada. Amerikán belül New York, Los Angeles, Seattle, Texas, Tennessee, Colorado, Chicago, Oregon és Pennsylvania.
2016 elején lehetőséget kaptam az itteni Voice-tól, hogy egyike legyek a müsor énektanárainak, de februárban kiderült, hogy babát várok, úgyhogy ez most eltolódott egy időre.   

A Rocky Orsi névnek mi a története?

A Rocky név kb. 6 éve ragadt rám, meglepő módon Rocky Balboa után jött. Nagy rajongója vagyok a filmnek. Barátaim kezdtek el Rockynak hivni és akkor rájöttem, hogy sokkal egyszerűbb név itt Londonban, mint az Orsi (Sajnos az angoloknak ezt a 4 betüt megjegyezni és kiejteni nagyon bonyolult feladat) ezért maradtam a Rocky-nál.

Hogyan látod a jövődet Angliában?

Elég vegyes érzelmeim vannak ez ügyben, mert rengeteget köszönhetek Londonnak, mint például az énekstúdiómat, annak sikerét, viszont vannak dolgok, amiket nagyon nem szeretek itt sajnos. Ha munkáról van szó, London egy nagyszerű hely erre, mert sok lehetőséget ad, hogy azt csináld amit szeretsz és mindezt jó pénzért teheted. Viszont családi életet és gyereket nevelni nem tartom ideálisnak.  Sok minden hiányzik otthonról, és most, hogy gyerekem született, nagyon szeretném, ha abban a környezetben nőne fel, ahol én, és hogy Magyarországot is otthonnak és hazájának tekintené.   Mivel skype-on keresztül is tanitok, nem vagyok helyhez kötve, úgyhogy nyitott a kapu Anglia és Magyarország felé is. Ki tudja mit hoz a jövő. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr3212038793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása