Fülesbagoly

Maradandót csak az tud alkotni, aki szívből zenél

2016. szeptember 25. - NagySzabolcs

Bár sokat köszönhet az X-Faktornak Horányi Juli, a zenei karrierjét neki is fel kell építenie. Mint mondja, a tévénéző közönség a koncertre járó közeggel nem azonos, ezért most közönséget kell építenie. Interjú az énekesnővel.

13433166_692955147510272_2958730568253556588_o.jpg

Egy bizonyos szubkultúrában már ismertté váltál, mint a mius énekesnője, ezért sokakat váratlanul érhetett, hogy kiléptél az együttesből. Az X-Faktorral nem lehetett összeegyeztetni a duó tevékenységét vagy mi volt az oka annak, hogy kiléptél?

A mius nagyon meghatározó része az életemnek, az igazi zenei pályámat ebben a formációban kezdtem el építeni. Rengeteget tanultam és nagyon élveztem azt a 3 évet, amíg részese voltam a duónak és a zenészekkel kiegészült együttesnek. Idővel egyszer csak elérkeztem egy ponthoz, amikortól én már mást szerettem volna csinálni, kicsit feszegetni a határaimat, mind zeneileg, mind emberileg, kipróbálni magam, új dolgokat tanulni. Ekkor jött képbe az X-Faktor. Valójában azzal, hogy úgy döntöttem, elmegyek az első meghallgatásra, már eldöntöttem, hogy más úton folytatom a zenei karrrierem. Persze akkor ez nem volt ennyire világos, de így utólag már tisztán látom. A show-ban való szereplésem aztán olyan változást hozott az életembe, ami a miussal már nem volt összeegyeztethető, így közösen Gergővel (Álmos Gergely, a mius másik tagja - a szerk.) úgy döntöttünk, nem csak a magánéletben, de szakmailag is elválunk.

Mi volt vonzó számodra az X-Faktorban, miért jelentkeztél? Jól láthatóan vannak árnyoldalai is a produkciónak, és sok énekes a szereplés ellenére sem jutott egyről a kettőre.

A fejlődés lehetőségét láttam benne, azt, hogy új szerepben próbálhatom ki magam. Érdekelt a tévés világ is, kíváncsi voltam, mit hozna ki belőlem ha egy ilyen show-ban szerepelnék. Illetve mikor megtudtam, hogy Little G Weevil lesz az egyik mentor, akkor az is nagyon érdekelt, hogy milyen lenne vele dolgozni. Szakmailag nagyon sokra tartom őt és emberileg is nagyon megszerettem. Igen, a produkció utáni élet nem könnyű, valójában semmivel sem könnyebb az érvényesülés, mint ha nem szerepel benne az ember. De én nem bántam meg, hogy elmentem, sok dolgot tanultam és amit vártam, azt megkaptam tőle. Nem szabad tévesen azt hinni, hogy világsztár lesz az emberből ha felbukkan a tévé képernyőjén. Az alázatos munkát, az elhivatottságot a zene iránt semmi sem pótolja, maradandót csak az tud alkotni, aki szorgalmasan dolgozik, és fejleszti a képességeit, és szívből zenél.


Az X-Faktort követően a korábbiakhoz képest populárisabb irányba indultál el. Milyen hatások értek, minek köszönhető a zenei váltás?

Már az X-Faktor előtt nagyon szerettem a popzenét és valójában mindig is ez érdekelt. Épp ezért éreztem, hogy váltani szeretnék, mert mindig is sokkal populárisabb zenét akartam csinálni. A minőségi, művészi popzene érdekel, az olyan zene, amit a tömegek is szívesen hallgatnak, mégis egyedi hangzású és igényes. Nem az a célom, hogy a zenémet csak kevesen értsék, tudod, én szeretnék kommunikálni a közönséggel. De ha kiállok előadást tartani nekik és valami furcsa, idegen nyelven beszélek, akkor senki nem fogja érteni, mit akarok mondani. Persze arra is rájöttem, ilyen zenét csinálni a legnehezebb, de törekszem rá. Most is új dalokon dolgozom, dolgozunk az alkotótársaimmal, és azt hiszem, ezek a dalok már ilyenek lesznek.

Van, amit másképp csináltál volna eddigi zenei karriered során?

Egyvalami van, amit talán másképp csinálnék: jobban bíznék magamban. Sok időbe telt, mire meg erősödtem és elhittem legbelül, hogy nem rossz az, amit akarok és, hogy érdemes hinni magamban. Néha még most is van, hogy elbizonytalanodom, de már sokkal kevesebbszer, mint régen és tartósan nem hagy el a hitem abban amit csinálok.

Egy 2 évvel ezelőtti X-Faktor ezüstérmes manapság mennyire tud érvényesülni a zenei piacon? És mennyire tud belőle megélni?

Egyvalami van, amit biztosan tudok, a tévénéző közönség és a koncertre járó, zenevásárló közönség nem ugyanaz. Nekem a műsor után ugyanúgy fel kell építenem az imagemet, megírnom a dalaimat, házalni velük a rádióknál, sokat és sok helyen koncertezni a zenekarommal, mire úgymond "befutok" valódi zenészként, zenei alkotóként, nem pedig celebként vagy ismert emberként. Ez egy furcsa dolog, de így van, én most közönséget építek, mert azok közül, akik a műsorban megismertek, nagyon kevesen vannak, akik eljönnek a koncertemre, vagy tudják milyen dalaim vannak. Persze nagy segítség lenne egy-egy rádiós sláger, szerencsére a legutóbb megjelent dalomat, a Holdutazást sokat játssza a Petőfi Rádió, aminek nagyon örülök.

Megmaradt a jelmeztervezői munkád és ruhatervezői vállalkozásod?

A ruhatervezést teljesen feladtam egy jó időre, a jelmeztervezés pedig eléggé háttérbe szorult, de azért azt nem hagytam abba teljesen. Most is fogok dolgozni egy színházi előadás jelmeztervezőjeként, a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházban, a The Biebers ismert frontemberének, Puskás Petinek az édesapjával, Puskás Tivadarral. Már nagyon várom a közös munkát.

Hogyan néz ki a zenei (közel)jövőd?

Most jelenik meg egy kislemez 1956 címmel, amin három, kultikus, 56-os sláger feldolgozás lesz majd hallható. Az elnyomás elleni lázadás és a forradalom témaköre régóta nagyon foglalkoztat. Emellett a dalok szövegei és mondanivalója ma is aktuális, elszakadás, idegen földön való élet, harcok, amikben emberek elveszítik a szeretteiket, mind az elnyomás jelei, ami ellen sokan a maguk eszközével lázadnak. Szerettem volna megemlékezni és nagyon büszke vagyok a végeredményre, bízom benne, hogy a közönség is szeretni fogja az újraértelmezett dalokat. Emellett egy lemez anyagán dolgozom, az egyik szám a lemezről (ami terveim szerint tavasszal fog megjelenni), októberben jön majd ki, videoklippel együtt. Úgy érzem, most rátaláltam egy olyan stílusra, hangzásra, ami hiteles és nagyon aktuális is, a szövegek nagyon őszinték és ha egy szóval akarom leírni a zenék az ÉLET-ről szólnak. A lemez megjelenéséig azért készül sok meglepetéssel, lesznek duett dalok, koncertek és mindeközben egy titkos színházi projekten is dolgozom, ami azt hiszem nagy dobás lesz!

A HORÁNYI JULI YOULÏ Akusztik Duó október 8-án, szombaton 16:15-től zenél az ingyenesen látogatható Budapest Music Expón.

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr2211741475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása