Fülesbagoly

Elismerő kritikákat kap a Guns ’N Roses

2016. április 10. - matesas

Az újraalakult Guns ’N Roses eddig három koncertet nyomott le, s a videómegosztókon terjedő felvételek, valamint a zenei szaksajtó egyértelműen pozitív kritikái alapján úgy tűnik, hogy az ikonikus csapat kiváló formában tért vissza a halálból. Axl Rose törött lábbal is király!

gnr.png

A Troubadour-ban néhány száz fős közönség előtt lenyomott buli után a GNR két telt házas arénakoncertet adott Las Vegasban. Ez a két éjszaka volt az igazi megmérettetés, most kaptuk meg igazán a választ arra a kérdésre, hogy vajon maradt-e még szufla a zenekarban, képesek-e múltjukhoz méltó színvonalon szórakoztatni, megmaradt-e a rock and roll fíling, vagy csak egy pénzcsináló gépezet haknijaként tekinthetünk a „Not in this lifetime” néven futó turnéra. Az előjelek nem voltak túl kedvezőek. Axl eltörte a lábát a Troubadour-koncerten, ráadásul a szemtanúk arról számoltak be, hogy Slash meglehetősen kedvetlennek tűnt, hozta a kötelezőt, de érezhetően kerülte a legapróbb metakommunikációt is Axl-lel.

A Las Vegas-i esték azonban bizonyítják: az a bizonyos kémia még mindig működik a tagok között, a két és fél órás koncertekről elismerően ír az amerikai zenei sajtó, és a közönség visszajelzései alapján is sikeres visszatérésről beszélhetünk. A Rolling Stone magazin egyenesen felemelő pillanatokról ír, hosszasan elemzi a koncerteket, amelyeken néhol vibráló, máskor melodramatikus, vagy épp skizofrén pillanatok váltogatták egymást. A lap az események középpontjába természetesen a rejtélyes és kiszámíthatatlan legendát, Axl Rose-t állítja, valójában főként róla szóltak ezek az esték, a törött láb miatt trónba kényszerült énekes karizmatikus egyénisége még úgy is átütött mindenen, hogy a tőle megszokott féktelen mozdulatokat most mellőznie kellett. Ám így, ülésre kényszerítve több levegője maradt, hol sikoltozó, hol „édesen turbékoló” hangja nem csuklott meg, csupán egyetlen alkalommal lehetett érezni, hogy a torka nem bírhatja tovább, a Chinese Democracy-ról előadott "This I Love" éneklése közben.

Ám ekkor közbelépett Slash, és egy gitárszólóval megmentette Axl-t. A Rolling Stone kritikusa kiemelte ezt a pillanatot, hiszen a korábban kibékíthetetlennek tűnő páros között az ilyen emberi momentumok jelenthetnek igazi fordulópontot. Később, az utolsó szám utáni meghajlás közben Slash és Axl egymás felé fordult, valamit mondtak egymásnak, a jelenetet a cikkíró úgy jellemezte: „ez a testbeszéd két túlélőé, akik újra felismerték a másikban a rokon lelket.”

Axl egyébként mindkét koncerten elemében volt, sokat mosolygott és gyakran kiszólt a közönségnek, megköszönve a jelenlétüket. Öniróniában sem volt hiány, a Patience előadása közben az egyik sort így énekelte: „I’m sitting here, on this chair”. Nyilvánvalóan a törött lábára és a trónban ücsörgésre utalt, amelyet hatalmas ovációval jutalmazott a tömeg. A második estén egy prominens vendég is megjelent, a Skid Row egykori frontembere, Sebastian Bach lépett színpadra és Axl-lel duóban énekelték a My Michelle című nótát.

A bejegyzés trackback címe:

https://fulesbagoly.blog.hu/api/trackback/id/tr668586450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása